• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 20 بهمن 1398
کد مطلب : 94697
+
-

با مردم

با مردم









نصف تن ماهی روغن است
روی قوطی‌های تن ماهی نوشته 100گرم تن ماهی اما واقعیت این است که 40گرم هم ماهی ندارد و باقی آن روغن مایع است که تازه آن هم نصفه است و تن ماهی با این مشخصات به قیمت 14هزار تومان به فروش می‌رسد. آیا مسئولان و تولیدکنندگان خودشان هم از همین تن ماهی‌ها می‌خورند؟
اکبرزاده از تهران 

حفظ تراز آب دریاچه ارومیه جدی باشد
با توجه به انتظار چندین‌ساله برای آبگیری دریاچه ارومیه و جلوگیری از خشک شدن این دریاچه کم‌نظیر و برنامه‌های نه چندان موفق مسئولان به لطف الهی دریاچه وضعیت مساعدتری یافته و تراز آن مرتب افزایش یافته است. هم‌اکنون انتظار این است که مسئولان نسبت به حفظ وضعیت موجود و ارتقای این وضع تلاش کنند و اجازه ندهند دوباره دریاچه پسرفت کند.
یوحنا از ارومیه

طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در تهران منطقه بندی شود
اگر طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو به‌صورت جداگانه در چند منطقه از مناطق 22گانه اجرا شود شاید نتیجه بهتر شود.
سلیمان بلغار از تهران

قراردادهای اجاره را 5ساله کنند
مثل سال‌های اوایل انقلاب که شورای انقلاب دستور داد صاحبخانه‌ها 20درصد کرایه را کم کنند، مسئولان اعلام کنند که قراردادهای اجاره مسکن 5‌ ساله شود.
توکلی از قائمشهر

خسارت مصرف آب ناسالم را به روستاییان بدهند
در خبرها مژده داده شده که ۱۰میلیون ایرانی در روستاها تحت پوشش آب آشامیدنی سالم قرار خواهند گرفت. جدای اینکه خبر مربوط به آینده است، از وزارتخانه و مسئولان بهداشت تقاضامندیم دستوری صادرکنند که معالجه آن دسته ازساکنان این روستاها که احیانا مصرف آب ناسالم برایشان عوارض و بیماری ایجادکرده رایگان یا با تخفیفات ویژه انجام گیرد.
محمودی از کرمان 

خانواده‌های متوسط و پایین‌تر از آن کمک‌معیشت نگرفته‌اند
مسئولان اعلام کردند که ۶۰میلیون نفر یارانه معشیتی دریافت کرده‌اند، مسئولان بگویند پس چرا از هرکسی می‌پرسیم، مشمول دریافت کمک‌معیشت نشده است. ما 5 برادر و 3خواهریم با وضع متوسط و پایین‌تر از متوسط که این یارانه به هیچ‌کدام‌مان تعلق نگرفته است. کل دارایی ما روی هم به اندازه مدنظر مشمولان کمک‌معیشت هم نمی‌شود، پس چرا به ما تعلق نگرفته است.
حسین‌زاده از تهران

چرا تلفن‌های کارتی کرج جمع‌آوری شد؟
تلفن‌های کارتی سطح کرج بدون هیچ توضیحی جمع‌آوری شده است، آیا تاوان کمبود بودجه‌های مخابرات را قشر فقیر باید بدهند؟ این در حالی است که در کشورهای پیشرفته دنیا همچنان تلفن‌های ثابت و کارتی در خیابان‌ها دایر است.
 شهباز از کرج

اتوبوس‌های صادقیه به باغ‌فیض 375تومان اضافه می‌گیرند
در خط اتوبوسرانی پایانه متروی صادقیه به باغ فیض درحالی‌که کرایه مصوب کارت بلیت در این خط 900تومان است، ‌اکثر راننده‌ها به‌صورت کمکی به خط می‌آیند و کد خط را عوض نمی‌کنند و به‌جای 900تومن 1275تومان از مسافران می‌گیرند. بیش از 10بار این مورد را گزارش داده‌ام اما پاسخی نگرفته‌ام. دلیلی ندارد راننده کمکی کرایه خط خودش را از مسافر بگیرد.
کارگر ساده 

ساخت مسکن ارزان در ایران کار سختی نیست
مصالح ساختمانی به وفور در مملکت یافت می‌شود. از نظر زمین هم که کمبودی نداریم و نیروهای جوان و متخصص برای ساخت مسکن در پی فرصت اشتغال هستند. با همه اینها آیا ساخت مسکن برای فروش و اجاره به مردم توسط شهرداری‌ها یا وزارت مسکن کار ناممکن و سختی است؟ خواهش می‌کنم به داد ما مستأجران برسید.
محمدپور از مشهد

برخی فیلم‌ها شانسی و اجباری بالا می‌آیند، نه براساس کیفیت
به‌عنوان معاون یک مدرسه وقتی قرار شد دانش‌آموزان را به تماشای یک فیلم سینمایی ببریم موافق نبودم اما تبلیغات این فیلم فراگیر بود و من هم ترغیب شدم ترتیب این برنامه را بدهم. در سینما متوجه شدم که من هم فریب خورده‌ام و این فیلم به‌هیچ‌وجه مناسب نبود. نشان به آن نشان که همه بچه‌ها به بهانه‌های مختلف مثل استفاده از سرویس بهداشتی و خرید تنقلاب مدام سالن را ترک می‌کردند و این فیلم واقعا ضعیف بود. اگر مدرسه برنامه سینما نداشت و بچه‌ها مجبور نبودند شرکت کنند، قطعا آنجا نبودیم. حالا معلوم می‌شود که برخی فیلم‌ها فقط شانسی و اجباری خودشان را بالا می‌کشند، نه براساس کیفیت.
معلم یک مدرسه در تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید