• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 20 بهمن 1398
کد مطلب : 94684
+
-

بخشش مرد همسرکش 5سال پس از جنایت


مردی که 5سال قبل در جریان درگیری با همسرش او را به قتل رسانده بود درحالی‌که در یک قدمی چوبه دار قرار داشت توسط اولیای دم بخشیده شد.
این جنایت خانوادگی شهریور‌ماه سال93 در شهرستان تاکستان اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که در جریان آتش‌سوزی خانه‌ای مأموران با پیکر بی‌جان زن جوانی روبه‌رو شدند. بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که این زن به‌دلیل انسداد مجاری تنفسی جانش را از دست داده و مرگ او به آتش‌سوزی ارتباطی ندارد و به‌احتمال زیاد وی به قتل رسیده و قاتل برای مخفی کردن اسرار جنایت خانه را به آتش کشیده است. در این شرایط بود که تلاش‌ها برای رازگشایی از این معمای جنایی آغاز شد.
در تحقیقات معلوم شد که مقتول از مدتی قبل با شوهرش دچار اختلاف شده و حتی خانواده او از درگیری‌هایش با شوهرش خبر دادند. در این شرایط بود که همسر او بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت. این مرد حاضر به اعتراف به قتل همسرش نبود اما وقتی بازجویی‌ها ادامه یافت، او سرانجام به قتل اعتراف کرد و گفت که به‌دلیل اختلافات خانوادگی مرتکب قتل همسرش شده است. او در ادامه در دادگاه محاکمه و با درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد. این رأی مدتی بعد از دیوانعالی کشور نیز تأیید و آماده اجرا شد. این در حالی بود که قاتل و خانواده‌اش به‌دنبال جلب‌رضایت اولیای‌دم بودند.
حسین رجبی، دادستان عمومی و انقلاب تاکستان در این‌باره به ایلنا گفت: در این پرونده قاتل به قصاص نفس محکوم شده و رأی نیز قطعی شده بود اما با برگزاری چندین جلسه صلح و سازش با خانواده مقتول و ساعت‌ها تلاش و گفت‌وگو سرانجام آنها حاضر به گذشت شدند و بعد از گذشت 5سال از وقوع حادثه قاتل را بخشیدند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید