• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 15 بهمن 1398
کد مطلب : 94371
+
-

دنیای استارتاپی ویدئوکنفرانس‌ها

شبکه اجتماعی Ahoi به‌زودی به سمت تجاری‌شدن می‌رود و پا را از تماس‌های ویدئویی فراتر خواهد گذاشت

دنیای استارتاپی ویدئوکنفرانس‌ها

آندریاس کروپل یک دهه تلاش سخت در فضای ارتباطات را زمینه ابداع یک سیستم منحصر به‌فرد کرده و کسب‌وکار نوینی را تحت یک استارتاپ جدید راه‌اندازی کرده است. این استارتاپ یک سامانه ویدئو کنفرانسی با یک سیستم خاص است که مبتکر آن مدعی شده هیچ رقیبی در دنیا ندارد. به گزارش وب‌سایت تِک‌کرانچ، استارتاپ استرالیایی او که در سال2018 میلادی راه‌اندازی شده، تاکنون پیشرفت خوبی داشته و میلیون‌ها مشتری را به‌ خود جلب کرده است.

بدون تأخیر
دیتاهایی که در سایت Eyeson، جابه‌جا می‌شود، هیچ دانلودی ندارد و تأخیری را نیز برای تماس‌های ویدئویی ایجاد نمی‌کند؛ ضمن اینکه این سیستم پهنای باند بسیار کمتری دارد و مصرف اینترنت هم در آن پایین است. گزینه‌های مختلف قیمت‌گذاری، کاربران را مجذوب این استارتاپ کرده و این درحالی است که شرکت در این دو سال، توانسته بیش از 7میلیون دلار نیز از طریق سرمایه‌گذارها جذب کند.

Ahoi 
به‌دنبال این تجربه ارزشمند، شرکت در پی راه‌اندازی سیستم «قرارهای ویدئویی» بود. تابستان گذشته تیم فنی این استارتاپ تصمیم گرفت که با سیستم قرارهای ویدئویی (video date) خود، کار را پیش ببرد. این کار با تمرکز روی تجربیات اجتماعی مشتریان انجام گرفت و سرانجام در‌ماه نوامبر گذشته، سیستم آنها در هندوستان راه‌اندازی شد. اپلیکیشن شرکت با نام Ahoi توانست ظرف مدت کوتاهی 100هزار تماس تصویری را به ثبت برساند.

دنیای ویدئوکنفرانس‌ها 
در دنیای ویدئوکنفرانس‌ها، می‌توانید Eyeson را داشته باشید و شاهد رشد چشمگیر برخی از محصولات ویدئویی متمرکز بر مصرف‌کننده‌ها باشید. بدون شک آنها خواسته‌های متفاوتی را در میان کاربرانشان مشاهده کرده‌اند که این موضوع، شرکت را به سمت کار روی نیازهای مشتریان پیش برده است.
کروپل در این ‌باره می‌گوید: «ما می‌دیدیم که افراد به فعالیت‌های تفریحی و سرگرم‌کننده نیاز دارند؛ چیزهایی شبیه به GIF و تصاویری اینگونه، ضمن اینکه در جلسات تجاری، بیشتر بحث‌ها بر موضوع صرفه‌جویی و کاهش نرخ‌ها تمرکز داشت. انجام این کار به‌صورت همزمان با خدماتی که ارائه می‌دهیم، برایمان شدنی نبود، بنابراین تصمیم گرفتیم با توسعه کار، سراغ اجاره نرم‌افزار برویم.»

گام به گام تا تجاری‌شدن
Ahoi در این مرحله به‌عنوان یک استارتاپ بسیار ارزشمند مطرح شده است. به هرحال چه با شجاعت و چه احمقانه، این اپلیکیشن در حوزه ارتباط‌های تصویری ارائه‌دهنده خدمات نامحدود است و صفحه‌ای ویژه برای ایجاد حریم خصوصی برای کاربران ندارد. این استارتاپ روزانه 20هزار نفر را جذب خود می‌کند و پیش‌بینی شرکت این است که تا پایان سال‌جاری میلادی، 3میلیون کاربر در Ahoi مشغول باشند. البته برنامه‌ریزی‌ها بر آن است که این اپ به‌تدریج پولی شود و کاربران برای گرفتن خدمات بهتر و بیشتر مجبور به پرداخت باشند و به ‌این ترتیب Ahoi آهسته‌آهسته تبدیل به یک کار تجاری می‌شود.

ورود به بازارهای دیگر
Eyeson هندوستان را به عمد برگزیده است، چراکه این کشور جمعیت بسیار بالایی دارد و بسیاری از مردم دارای گوشی‌های هوشمند هستند. پس از آنکه کاربران بسیاری به سمت Ahoi کشیده شدند و ترافیک بالا رفت، برنامه بعدی شرکت این خواهد بود که استارتاپ را وارد بازارهای دیگر نیز کند و به‌دنبال کسب درآمد بیشتر باشد.
کروپل در این خصوص گفت: «فعلا خیلی زود است که بخواهیم در این خصوص صحبت کرده و نظری ارائه کنیم. درحال حاضر روی نظرات و پیشنهادها و بازتاب‌های آن کار می‌کنیم». یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این استارتاپ، برقراری تماس‌های ویدئویی بین دوستان و آشنایان بوده است. در عین حال می‌توان آن را یک شبکه اجتماعی نیز دانست که کاربران می‌توانند اطلاعات بسیار زیادی را در آن رد و بدل کنند.

به سوی تجاری‌سازی
برنامه‌ریزی‌ها بر آن است که اپ Ahoi به‌تدریج پولی شود و کاربران برای گرفتن خدمات بهتر و بیشتر مجبور به پرداخت باشند و به ‌این ترتیب Ahoi آهسته‌آهسته تبدیل به یک کار تجاری می‌شود

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :