• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 15 بهمن 1398
کد مطلب : 94313
+
-

خبرها/شهر

اعمال برخی ایرادات پلیس در طرح ترافیک سال آینده

سرپرست معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران از رفع برخی ایرادات پلیس به اجرای طرح‌های ترافیکی پایتخت خبر داد.
به گزارش همشهری، یوسف حجت در واکنش به اظهارات رئیس پلیس تهران مبنی بر اینکه احتمال تغییر در اجرای طرح ترافیک ایجاد خواهد شد، گفت: پلیس تهران در پی اجرای طرح‌های ترافیکی در سال‌جاری نظراتی داشته است که تلاش کردیم در سال آینده بتوانیم با اعمال نظرات کارشناسی پلیس در اجرای طرح‌های ترافیکی موفق‌تر عمل کنیم. وی با بیان اینکه یکی از ایرادات پلیس عدم‌تعیین سقف ورود به محدوده‌های طرح ترافیک بود گفت: پلیس معتقد است که عدم‌تعیین سقف ورود به محدوده طرح‌های ترافیکی در سال ۹۸ موجب شده است که تعداد خودروهای ورودی به محدوده بیشتر شود.

حجت با بیان اینکه براساس مصوبات بالادست سقف ۱۰۳ هزار ورود برای ورود به محدوده طرح ترافیک تعیین شده است که برای سال آینده افراد می‌بایست حتما روز ورود خود را از قبل رزرو کنند گفت: یکی از ایرادات پلیس این است که در حلقه دوم طرح، عدم‌تعیین سقف سبب شده است که شاهد افزایش ترافیک در حلقه دوم اجرای طرح باشیم که بررسی‌های معاونت حمل‌ونقل نشان داده است که به‌طور متوسط حدود ۴ درصد افزایش ترافیکی در حلقه دوم اجرای طرح داشته‌ایم که بر همین اساس پلیس درخواست داشت که برای حلقه دوم نیز فارغ از ۲۰روز تردد رایگان در هر فصل، سقف ورود درنظر بگیریم که هم‌اکنون در حال بحث هستیم چرا که باید این موضوعات در شورای ترافیک به تصویب برسد. وی گفت: یکی از ایرادات پلیس ساعت اتمام طرح ترافیک بود که در سال‌جاری توانستیم در نیمه دوم سال با کاهش یک ساعته اجرای طرح، زمان اتمام آن را به ساعت ۱۸ کاهش دهیم و در سال جدید ما در جلسات کارشناسی با پلیس به این جمع‌بندی رسیدیم که در نیمه اول سال، زمان اتمام اجرای طرح ترافیک ساعت۱۹ و در نیمه دوم سال ساعت۱۸ باشد. سرپرست معاونت حمل ونقل شهرداری تهران در مورد درخواست پلیس مبنی بر عدم‌اجرای طرح‌های ترافیکی در روز پنجشنبه گفت: این درخواست رد شد چراکه اگر طرح‌های ترافیکی به‌خصوص در رینگ دوم (زوج و فرد سابق) اجرایی نشود قطعا شاهد ترافیک بیشتر در روزهای پنجشنبه خواهیم بود و در سال آینده مانند گذشته طرح‌های ترافیکی در روز پنجشنبه اجرایی می‌شود.


آمادگی برای تبدیل سوله‌های بحران به بیمارستان کرونا

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از آمادگی شهرداری تهران برای مقابله با کرونا ویروس خبر داد. ناهید خداکرمی در این رابطه به ایسنا گفت: «اگر وزارت بهداشت نیاز داشته باشد که سوله‌های مدیریت بحران را برای ایجاد بیمارستان اورژانسی بیماران کرونا یا محل قرنطینه، در اختیار آنها قرار دهیم، حتما این کار انجام می‌شود.» او ادامه داد: «بروشورهایی توسط شهرداری تهران در مورد راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تهیه شده است که از دیروز در سطح گسترده این بروشورها میان مردم توزیع شد. محتوای علمی این بروشورها توسط وزارت بهداشت تأیید شده است و براساس قانون، مبارزه، پیشگیری و کنترل بیماری‌ها بر عهده وزارت بهداشت است؛ اما مدیریت شهری با توجه به مسئولیت اجتماعی و همچنین لزوم توجه به سلامت عمومی شهروندان، بروشورهایی در سطح وسیع بین مردم توزیع خواهد کرد. هرچند وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی خوبی در این زمینه داشته، اما از آنجایی که ممکن است این ویروس به ایران نیز وارد شود، باید آماده‌باش عمومی داشته باشیم.»  


آغاز ثبت نام طرح ترافیک۹۹ از اول اسفند 

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران از آغاز ثبت نام طرح ترافیک ۹۹ از اول اسفند‌ماه خبر داد. به گزارش همشهری، عمار سعیدیان‌فر درباره زمان ثبت‌نام طرح ترافیک، اظهار کرد: زمان ثبت‌نام دریافت مجوز طرح ترافیک سال۹۹ برای خبرنگاران از اول تا ۱۵اسفند خواهد بود و آنها می‌توانند در این بازه زمانی نسبت به بارگذاری مدارک خود اقدام کنند. وی با اشاره به اینکه برای سایر ارگان‌ها و سهمیه‌بگیران نیز نامه‌نگاری خواهیم کرد تا از اواسط اسفند، نسبت به ثبت نام اقدام کنند، ادامه داد: زمان اجرای طرح ترافیک سال۹۹ نیز از ۱۶فروردین خواهد بود. او تصریح کرد: بهای خدمات طرح ترافیک خبرنگاران از ۱۲۰هزار تومان به ۱۵۰هزار تومان افزایش خواهد یافت، ولی برای ارگان‌ها و افراد حقوقی طرح سالانه درنظر گرفته شده و آن را به‌صورت پکیج یکساله واگذار خواهیم کرد.


تشریح بازسازی مجموعه‌های آبی تهران

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، از آغاز عملیات بازسازی 6مجموعه ورزشی خبر داد. به گزارش همشهری، سیدمجید غمخوار با اعلام این خبر گفت که در ادامه همکاری سازمان عمرانی مناطق با سازمان ورزش شهرداری تهران، بازسازی سونای خشک 6مجموعه ورزشی از هفته آینده آغاز خواهد شد. او با بیان اینکه بازسازی سونای خشک مجموعه‌های آبی میراسماعیلی، برادران پورزند، شکوفه، کاظمی، خلیج‌فارس و باغ گلستان، در راستای اجرای عملیات نگهداشت و ارتقای کیفیت خدمات رسانی مجموعه‌های ورزشی آغاز شده است، عنوان کرد: «درحالی‌که عملیات بازسازی محوطه استخر و تعمیر تاسیسات مجموعه آبی شهدای آزادی واقع در خیابان میمنت منطقه 9آغاز شده است، عملیات اجرایی در پروژه‌های ایثار با 50درصد و یادآوران با 30درصد پیشرفت فیزیکی در حال پیگیری است.»به گفته مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق، عملیات بازسازی مجموعه کوثر متعاقب تکمیل کاشیکاری به اتمام خواهد رسید. پیش از این 3مجموعه ورزشی سوریان، نیاوران و حکیمیه توسط سازمان عمرانی مناطق بازسازی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید