• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 13 بهمن 1398
کد مطلب : 94215
+
-

شجاعت 3 امتیازی

شجاعت 3 امتیازی

احمد نوراللهی روی یک ضربه آزاد گل زد و علی علیپور به اندازه یک فصل کامل تک‌به‌تک خراب کرد تا پرسپولیس در آستانه داربی تهران با یک برد روحیه‌بخش از آبادان برگردد. برای هفته قبل از داربی، نفت آبادان حریف سختی به‌نظر می‌رسید اما این تیم زردپوش آنقدر در حمله کم‌رمق و در دفاع متزلزل بود که نشان داد شکست هفته گذشته‌اش اتفاقی نبوده و فعلا شباهتی به آن تیم مدعی و قدرتمند نیم‌فصل اول ندارد.
 صنعت‌نفت که نیم‌فصل اول را با رتبه چهارم و با شکست دادن چند تیم مدعی به پایان رسانده بود، ظاهرا در تعطیلات نیم‌فصل تمرینات خوبی نداشته و زمزمه‌های رفتن اسکوچیچ هم حسابی تمرکز این تیم را به هم ریخته است. برزیلی‌ها مقابل پرسپولیس موقعیت خاصی برای گلزنی ایجاد نکردند و به تیمی که 4گل به سپاهان زد کوچک‌ترین شباهتی نداشتند. 
این نمایش ضعیف از آبادانی‌ها باعث شد نخستین شکست خانگی این فصل آنها در ورزشگاه تختی رقم بخورد. نفتی‌ها در 8میزبانی قبلی 5برد و 3مساوی داشتند که حالا یک باخت هم به این آمار اضافه شده است.
 یحیی گل‌محمدی در دومین حضورش روی نیمکت پرسپولیس به دومین برد متوالی رسید. اما دیروز آنچه بیش از هر چیز دیگری در مورد این مربی جلب‌نظر کرد، ریسک بزرگش در بازی دادن به شجاع خلیل‌زاده بود که در نهایت باعث محرومیت این مدافع از داربی روز پنجشنبه شد. شجاع به‌همراه بیرانوند و ترابی پرسپولیسی‌هایی بودند که در خطر محرومیت از داربی قرار داشتند. شاید با توجه به پست بازی بیرانوند و ترابی می‌شد احتمال اخطار گرفتن آنها را پایین درنظر گرفت اما شجاع خلیل‌زاده کاملا در خطر اخطار و محرومیت قرار داشت و پیش‌بینی می‌شد یحیی در بازی سخت آبادان از کنعانی‌زادگان به جای او استفاده کند؛ اتفاقی که البته رخ نداد و شجاع با یک خطای خطرناک روی آل‌کثیر در همان نیمه اول تکلیف خودش و داربی روز پنجشنبه را روشن کرد.
  پیروزی مقابل نفت آبادان، علاوه بر روحیه خوبی که قبل از داربی به پرسپولیسی‌ها بخشید چند رکورد را هم در این فصل جابه‌جا کرد. این هفتمین برد متوالی قرمزپوشان بود و آنها را به تنهایی صاحب این رکورد ویژه در لیگ نوزدهم کرد. 
پرسپولیس به همراه استقلالِ استراماچونی با 6برد متوالی رکوردداران این فصل بودند و حالا پرسپولیس به تنهایی صاحب این رکورد است. نفت آبادان تابه‌حال در خانه شکست نخورده بود اما نخستین باخت خانگی آنها مقابل پرسپولیس رقم خورد. ضمن اینکه دروازه سرخپوشان باز هم بسته ماند و دقایق گل نخوردن آنها به 452دقیقه رسید. این بهترین رکورد فصل پرسپولیس و پنجمین رکورد برتر این فصل در میان تمامی تیم‌هاست.

این خبر را به اشتراک بگذارید