• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 13 بهمن 1398
کد مطلب : 94211
+
-

پنجره فصل سرما بسته شد

  نقل‌وانتقالات زمستانی امسال خیلی داغ نشد چون باشگاه‌هایی مثل پاری‌سن‌ژرمن، رئال مادرید، لیورپول، منچسترسیتی و... فعالیت خاصی نداشتند. بارسلونا به چیزی که می‌خواست نرسید و بعد از بازی با نام‌های بزرگی مثل اوبامیانگ، رودریگو، بازگرداندن کوتینیو و... سرانجام به یک خرید بی‌سروصدا و گمنام رضایت داد و فرانسیسکو ترینکائو را از براگا برای فصل بعد گرفت. اگر بخواهیم همه رفت‌وآمدهای فوتبالی در پنجره نقل‌وانتقالاتی ژانویه را بررسی کنیم، از حوصله همه ما خارج است، اما مهم‌ترین‌ها را مرور می‌کنیم. این لیست براساس ارزش قراردادها تنظیم شده است. اگر بنا بود براساس ارزش بازیکنان در بازار لیستی تهیه شود، بازیکنانی مثل کریستین اریکسن که با 20میلیون و در فاصله 6ماه مانده به پایان قراردادش با تاتنهام به اینتر پیوست، در صدر جدول قرار می‌گرفت چون ارزش او در بازار 90میلیون یورو است.
  منچستریونایتد سرانجام موفق شد پای یک ستاره را به اولدترافورد باز کند. برونو فرناندز که سولشر او را با پل اسکولز مقایسه کرده، با رقم 55میلیون (به‌علاوه 25میلیون) یورو گران‌ترین خرید پنجره زمستانی بود. نفر دوم بازیکنی گمنام به نام دژان کولوسوسکی بود که با 35میلیون یورو از آتالانتا به یوونتوس پیوست. رئال هم بار دیگر یک پدیده برزیلی را خرید اما نه برای تیم اول خود. راینیر که با 30میلیون یورو از فلامنگو خریداری شده، قرار است فعلا در 18سالگی به کاستیا -تیم دوم باشگاه در دسته سوم- برود. از او به کاکای جدید فوتبال برزیل یاد می‌شود. مورینیو هم طبق عادت، یک بازیکن گران خریداری کرد. دنی رز ملی‌پوش به نیوکاسل قرض داده شد تا جا برای خرید 30میلیون یورویی استیون برگ‌وین، مدافع چپ آیندهوون باز شود. کشیشتوف پیونتک (کریژتوف پیاتک نوشته و کشیشتوف پیونتک خوانده می‌شود؛ مثل حروف والی!) با انتقال 27میلیونی از میلان به هرتا برلین، در رده پنجم گران‌ترین انتقالات ژانویه جای گرفت. او برخلاف فصل قبل در گلزنی ناموفق بود و با آمدن زلاتان، دیگر جایی برایش در سن‌سیرو وجود نداشت. هرتا برلین با هدایت یورگن کلینزمن چشم بازار را کور کرد و خرید گران بعدی را هم به‌خود اختصاص داد. لوکا توزار با 25میلیون یورو از لیون به پایتخت آلمان رفت. پاکو آلکاسر در رده بعدی گران‌ترین‌ها قرار دارد. مهاجم سابق بارسلونا که در دورتموند عالی شروع کرده بود، به‌خاطر مصدومیت‌های پیاپی از دور خارج شد و با آمدن هالند دیگر نمی‌توانست در ترکیب قرار بگیرد. او با قراردادی 5ساله به ارزش 23میلیون یورو به لالیگا برگشت تا پیراهن ویارئال را بر تن کند. خریدهای گران بعدی ساندر برگ از خنک با شفیلد (22.5میلیون یورو) و جارد بووین از هال‌سیتی به وستهم (21.30میلیون) و نفر دهم هم اریک هالند نروژی بود که با 20میلیون از سالزبورگ به دورتموند منتقل شد. دورتموند همین رقم را از بنفیکا در آورد و یولیان وایگل را به این تیم پرتغالی داد. چند انتقال 20میلیونی دیگر هم داریم که پرتکرارترین رقم این پنجره نقل‌وانتقالاتی است. غیراز هالند و وایگل، بازیکنانی مثل رائول دتوماس (بنفیکا به اسپانیول)، لوبوتکا (از سلتاویگو به ناپولی)، یوسف النصیری (لگانس به سویا)، دنی اولمو که گزینه محبوب بارسلونا بود (دینامو زاگرب به لایپزیش)، اریکسن دانمارکی (تاتنهام به اینتر)، چونامنی (بوردو به موناکو)، برونو گیمارژ (پاراننزه به لیون) و صوفیان آمرابات مراکشی (هلاس ورونا به فیورنتینا) با رقم 20میلیون در ژانویه جابه‌جا شدند.
  انتقالات مهم دیگری هم داشتیم. امره جان که در یوونتوس به او بازی نمی‌رسید، با یک میلیون یورو و بند خرید اختیاری 26میلیونی به دورتموند رفت. سوسو اسپانیایی از میلان به سویا قرض داده شد. بازگشت قرضی کاراسکو از دالیان چین به اتلتیکو هم انتقال مهمی بود. پرینس بواتنگ هم که خرید افتضاح زمستانی پارسال بارسلونا بود، از فیورنتینا به بشیکتاش ترکیه پیوست. کارلس پرس از بارسلونا به رم پیوست. قرارداد وی 11میلیون یورو+3میلیون یورو متغیرات خواهد بود. ماتیوس فرناندز هم با مبلغ 7میلیون از پالمیراس به بارسا پیوست که البته در آخر فصل به تیم اضافه می‌شود. مارکوس روخو از منچستر به استودیانتس بازگشت. آرسنال پابلو ماری را هم از برزیل گرفت.
  اما تعدادی ترانسفر هم ناکام ماند. بارسلونا نتوانست مهاجمی نام‌آشنا برای پر کردن جای خالی سوارس مصدوم بخرد. گرت بیل و خامس هم که به تاتنهام و اورتون لینک شده بودند، در رئال ماندند. کاوانی که گفته می‌شد به منچستر، اتلتیکو یا تیمی دیگر می‌پیوندد، تا پایان فصل که بازیکن آزاد خواهد شد در پاری‌سن‌ژرمن ماندنی شد. ژیرو که مدت‌هاست بازی به او نمی‌رسد، با لاتزیو توافق شخصی کرده بود اما لمپارد وقتی نتوانست ناپولی را راضی به فروش دریس مرتنس بلژیکی کند، ژیرو را در چلسی نگه داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید