• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
شنبه 12 بهمن 1398
کد مطلب : 94049
+
-

خواب راننده 10نفر را به کشتن داد

خواب راننده 10نفر را به کشتن داد


باز هم واژگونی اتوبوس و داغدار شدن چندین خانواده.  این بار نه از نقص فنی خبری بود و نه از ایراد  جاده. در تازه‌ترین حادثه مرگبار جاده‌ای خواب‌آلودگی راننده اتوبوسی که از تهران راهی شیراز بود، موجب واژگونی خودرو شد و جان 10نفر را گرفت.
این حادثه مرگبار بامداد روز سه‌شنبه، 8بهمن در ورودی شهر اصفهان اتفاق افتاد. این اتوبوس چند ساعت قبل با 25مسافر از تهران به سوی شیراز به راه افتاده بود. راننده از ساعتی قبل خوابش گرفته بود و در نزدیکی اصفهان خواب آلودگی‌اش به اوج رسید و باعث شد او به جای حرکت به سوی اصفهان به اشتباه وارد ورودی سپاهانشهر شود. وقتی راننده به‌خودش آمد، قصد داشت مسیرش را تغییر دهد که با گاردریل برخورد کرد و اتوبوس واژگون شد. با اینکه این حادثه ساعت 4:40بامداد اتفاق افتاد اما چند دقیقه بعد گروه‌های امداد و نجات راهی محل حادثه شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که به‌دلیل شدت حادثه 9نفر از سرنشینان اتوبوس در دم جان باخته‌اند. چند نفر دیگر نیز مصدوم شده بودند که به بیمارستان منتقل شدند و در آنجا نیز یکی از آنها جان باخت تا شمار قربانیان این حادثه به 10نفر افزایش یابد.
سرهنگ محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهور استان اصفهان درباره جزئیات این حادثه به تسنیم گفت: خواب‌آلودگی راننده و سعی در بازگشت به مسیر اصلی بزرگراه دلیل اصلی واژگونی اتوبوس تهران به شیراز بود. او ادامه داد: راننده    خواب آلود بود و همه مسافران نیز این  را تأیید می‌کنند. حتی یکی از مسافران مدعی است به راننده در این باره تذکر داده اما راننده  مشکلات شخصی را دلیل وضعیت به هم‌ریخته‌اش مطرح کرده که شواهد نیز نشان‌دهنده این مشکلات است.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان درباره علت واژگونی اتوبوس گفت: راننده خروجی سپاهانشهر را به اشتباه بالا می‌رود و زمانی که بیدار می‌شود، قصد بازگشت به بزرگراه را داشت که به گاردریل می‌زند. بسیاری از مسافران کمربند ایمنی خود را نبسته بودند و پس از واژگونی اتوبوس شیشه‌های کناری اتوبوس شکسته و مسافران بدون کمربند به سمت بیرون پرتاب می‌شوند. اتوبوس روی آسفالت سُر می‌خورد و سبب می‌شود متأسفانه مسافران ضربه مغزی شوند.
سرهنگ محمدی درباره سرنوشت سرنشینان اتوبوس گفت: 9نفر از مسافران سر صحنه جان باختند و یکی دیگر از مسافران نیز در بیمارستان جان خود را از دست داد. برخی از مسافران سرپایی مداوا شدند و دیگر مصدومان در بیمارستان بستری‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید