• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
سه شنبه 8 بهمن 1398
کد مطلب : 94039
+
-

استقلال خسته - الریان شکسته

استقلال خسته - الریان شکسته


امروز استقلال در آخرین مرحله از بازی‌های پلی‌آف لیگ قهرمانان در دوحه به مصاف الریان قطر می‌رود. بعد از برد شیرین مقابل الکویت، حالا حضور استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در گرو‌ عبور از این تیم قطری است؛ تیمی که فصل گذشته هم درست در همین مرحله به تیم‌های ایرانی برخورد کرد و با عبور از سد سایپا به مرحله گروهی رقابت‌ها رسید. دیدار استقلال و الریان ساعت18:45 امروز در ورزشگاه جاسم‌بن‌حمد شهر دوحه برگزار می‌شود؛ ورزشگاهی که متعلق به باشگاه السد است اما امروز از بازی الریان- استقلال میزبانی می‌کند.
  شروع فاجعه‌بار سال2020
حریف امروز استقلال، در جدول لیگ ستارگان قطر رتبه دوم را دارد اما در هفته‌های اخیر شکست‌های زیادی در رقابت‌های مختلف داشته است. الریان بعد از گذشت 13هفته از لیگ ستارگان قطر با 8برد، 4تساوی، یک باخت و کسب 28امتیاز در رتبه دوم جدول قرار دارد. این تیم 5امتیاز کمتر از الدوحیل صدرنشین و یک امتیاز بیشتر از السد دارد. جالب اینکه تنها شکست الریان همین 5روز قبل در آخرین بازی این تیم رقم خورد؛ جایی که الریان به مصاف الغرافه رفت و تا دقیقه63 هم با نتیجه 2 بر یک از این تیم پیش بود اما ناگهان ورق برگشت و 3بار دروازه فهد باکر باز شد تا الریان بازی برده را با نتیجه‌ای سنگین ببازد. الریان 12روز قبل از این بازی هم در قطرکاپ به مصاف السد رفته و با نتیجه 4 بر یک شکست خورده بود، بنابراین الریان با 2 شکست و 8گل خورده در 2بازی اخیرش به مصاف با استقلال رسیده است.
 بهترین استقلال تاریخ
در نقطه مقابل الریان، آبی‌پوشان با آمادگی خوبی به این بازی رسیده‌اند و سرمربی آنها دیروز مدعی شد یکی از بهترین استقلال‌های تاریخ را در اختیار دارد. بعد از روزهای سختی که بدون سرمربی و در بلاتکلیفی مطلق برای آبی‌ها سپری شد، بالاخره آنها با فرهاد مجیدی به یک آرامش نسبی رسیده‌اند. شوک حاصل از سلب میزبانی این تیم نیز با برد پرگل مقابل الکویت خنثی شد و استقلالی‌ها با شارژ روحی مناسبی به بازی با الریان رسیدند. در ترکیب استقلال هنوز عارف غلامی و سیاوش یزدانی مصدومند و فرشید اسماعیلی هم وضعیت مشخصی ندارد. با این شرایط ترکیب 11نفره استقلال احتمالا همان ترکیبی خواهد بود که در مقابل الکویت به زمین رفت. فقط احتمال دارد هروویه میلیچ که در مقابل الکویت به‌دلیل مصدومیت زکی‌پور جانشین او شد، این بار از همان ابتدا در منطقه چپ زمین قرار بگیرد.
 2018؛ آخرین مصاف 2تیم
استقلال و الریان آخرین بار در لیگ قهرمانان سال2018 مقابل هم قرار گرفته‌اند. سال2018 استقلال و الریان به همراه العین و الهلال در گروهD آسیا قرار داشتند که آبی‌پوشان در قطر مقابل الریان به‌تساوی 2-2 رسیدند و در تهران این تیم را 2 بر صفر شکست دادند. الریان در آن گروه سوم شد و از صعود به مرحله بعد بازماند اما استقلال به‌عنوان تیم اول صعود کرد. فصل بعد (سال2019) الریان در بازی پلی‌آف توانست سایپا را 3-1 شکست دهد و به گروهB مسابقات برسد. در آن گروه هیچ تیمی از ایران حضور نداشت و الریان هم با یک برد و 5باخت آخرین تیم گروه شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید