• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 21 اسفند 1396
کد مطلب : 9398
+
-

ماندگارترین سخنان رئیس جمهور

نگاه سال
ماندگارترین سخنان رئیس جمهور

رسول مجیدی:

سال 96 سال سختی برای رئیس‌جمهور حسن روحانی بود. انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخاب مجدد روحانی باعث شد او سخنرانی‌های زیادی ترتیب دهد. برخی سخنان او اما بیشتر در یادها ماندند که مرورشان خالی از لطف نیست.

 

عده‌‌ای می‌خواهنددر میان راه برگردیم اما ما برنمی‌گردیم و مسیر عدالت، اعتدال و اصلاحات را رها نخواهیم کرد.

من دوباره آمده‌ام برای ایران، برای اسلام. از همه ایرانیان می‌خواهم دوباره بیایند، برای ایران، برای اسلام.

شهرها باید منابع مشروع و سالم درآمدی پیدا کنند؛ تامین هزینه های شهر از مسیرهای نادرست مانند تراکم‌فروشی، فروش حقوق مردم و نسل‌هاست.

برای حکومتی که فقط می‌خواهد صدای انقلاب را بشنود، بسیار دیر است.

رئیس‌جمهور آمریکا را دعوت می‌کنم تاریخ و جغرافیا را بهتر و بیشتر بخواند و حقوق بین‌الملل را نیز دقیق‌تر بداند.

سفیران ما، شاعران، عارفان و حکیمان‌مان هستند. ما با مولوی تا این سوی اقیانوس اطلس را درنوردیده‌ایم، ما با سعدی در دل آسیا نفوذ کرده‌ایم، ما با حافظ جهان را فتح کرده‌ایم؛ پس چه نیازی به فتح جدید داریم؟!

تلاش این دولت ایجاد فضای بازتر در دانشگاه‌ها بوده و هست؛ در 61آذر چند سال اخیر شاهد این فضای باز بوده‌ایم. دنبال این بودیم که دانشجوی ستاره‌دار نداشته باشیم و این موضوع به تاریخ بپیوندد.

راهی جز شفافیت برای ریشه‌کن‌کردن فساد نداریم؛ همه باید در اتاق شیشه‌ای برویم و مردم اقدامات ما را مشاهده کنند.

برخی فکر می‌کنند امنیت و اخلاق  زن فقط در داخل خانه تأمین می‌شود؛ خانه‌ای که در آن هم حتما بسته و دوقفله باشد!

مردم باید با یک صدای رسا مواردی را که منطبق با فکر، رضایتشان و آزادی نیست بیان کنند تا آنها (تندروها) وادار شوند در مسیر مردم قرار بگیرند.

اگر قاضی زمانی در محکمه بین 2نفر به‌دلیل قومیت، مذهب یا تمایلات سیاسی و حزبی تفاوت قائل شود، بی‌تردید آن قضاوت مورد تردید خواهد بود. قاضی باید کاملا بی‌طرف باشد.

تشکر از کارلوس کی‌روش، اعضای کادرفنی و همه بازیکنان پرتلاش تیم که این موفقیت را رقم زدند؛ به امید افتخارآفرینی خاطره‌ساز در مسابقات پیش‌رو در جام‌جهانی.

برخی فکر می‌کنند امنیت و اخلاق  زن فقط در داخل خانه تأمین می‌شود؛ خانه‌ای که در آن هم حتما بسته و دوقفله باشد!

مردم را راحت بگذاریم و در حریم خصوصی‌شان دخالت نکنیم. برای یکبار هم که شده فرمان هشت ماده‌ای امام خمینی را بخوانیم و به آن عمل کنیم.

در سال‌های گذشته، برخی را از قطار انقلاب پیاده کردیم که می‌توانستیم پیاده نکنیم. آستانه تحمل‌مان را بالا ببریم و کینه‌ها را رها کنیم.

دوران خشونت و افراط در کشور ما به پایان رسیده است. امروز مسیر ایران، مسیر آزادی، امنیت و آرامش است. ما نمی‌‌گذاریم فضای امنیتی را به کشور و دانشگاه‌‌ها بازگردانند.

نه ارسال پارازیت بر امواج رادیو در رژیم گذشته توانست جلوی رادیو را بگیرد و نه اعلام ممنوعیت ویدئو و ماهواره در این دوران توانست جلوی ماهواره دیدن مردم را بگیرد.

ایران نه می‌خواهد امپراطوری تاریخی‌اش را احیا کند، نه می‌خواهد مذهب رسمی‌اش را حاکم کند و نه می‌خواهد انقلابش را با زور سرنیزه صادر کند.

ما قبول نداریم که  آزادی برای  امنیت و یا امنیت برای آزادی، قربانی شود بلکه این دو باید در کنار هم قرار گیرند.

اقلیت نیز در جای خود باید محترم شمرده شود و فقط یک خواهش داریم و می‌گوییم که اقلیت جای اکثریت ننشینند.

ما در آرزوی ساختن جهانی هستیم که همه ملت‌‌ها باهم و در کنار هم باشند، نه در برابر هم. بشریت از اجبار، تحمیل و تحقیر بیزار است؛ و از خشونت و افراط در فرار.

همه بدانیم که یک مسلمان دروغ نمی‌‌گوید و تخریب نمی‌کند؛ پس چرا واقعیت‌‌ها به مردم گفته نمی‌شود و با امیدی که امروز در دل مردم درخت باروری شده، جنگ می‌کنید؟ هیچ‌‌کس با دروغ، تخریب و تهمت به‌جایی نمی‌رسد و با نردبان دروغ نمی‌توان به پشت‌بام عدالت رسید.

چرا در عصر ما دیگر مطهری‌ها و علامه طباطبایی‌ها نیستند؟ به جای پول و سفارش و مهندسی‌کردن علوم انسانی، فضای آزاد را در اختیار اندیشمندان و دانشمندان‌مان قرار دهید.

همه باید افکار نسل جوان‌مان را بپذیریم؛ که آینده متعلق به آنهاست.

دولت مصمم است تا خودروهای فرسوده ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری و درون‌شهری را با سرعت بیشتری جایگزین کند.

هرجا در مسائل مهم اختلاف نظری داریم باید به اصل 59 قانون اساسی یعنی آرای مردم و همه پرسی مراجعه کنیم.

اقدام تروریستی تهران، انتقام از دمکراسی بود.

ستاره جایش در آسمان است نه در دانشگاه.

این خبر را به اشتراک بگذارید