• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 7 بهمن 1398
کد مطلب : 93884
+
-

خبرهای کوتاه/شهر

تعیین سرنوشت مصوبه تغییر نام
خیابان تختی در هیأت حل اختلاف مرکزی


معاون عمرانی فرمانداری تهران با اشاره به مخالفت فرمانداری تهران با مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر تغییر نام خیابان تختی گفت که سرنوشت این مصوبه در هیأت حل اختلاف مرکزی مشخص خواهد شد و اینکه هنوز تصمیمی در این مورد توسط این هیأت اتخاذ نشده است. غلامحسین آرام در این رابطه به ایسنا گفت: «پس از مخالفت فرمانداری تهران و برگشت به شورای شهر تهران، اعضای شورا بر این مصوبه‌خود اصرار کردند که مصوبه به فرمانداری ارسال و برای بررسی نهایی به هیأت حل اختلاف مرکزی ارسال شد. برابر قانون مصوبات شورا که مورد مخالفت فرمانداری تهران قرار می‌گیرد، درصورت اصرار اعضا تنها یک‌بار در فرمانداری بررسی می‌شود و با اصرار اعضا به هیأت حل اختلاف مرکزی ارسال می‌شود.» او ادامه داد: «مصوبه تغییر نام خیابان تختی هم‌اکنون به هیأت حل اختلاف مرکزی ارسال شده ولی تصمیمی در این هیأت گرفته نشده است.» نخستین بار اعضای شورای شهر تهران تغییر نام خیابان تختی به جلیل شهناز، استاد موسیقی را مصوب کردند که با توجه به مخالفت اهالی کشتی و ورزشکاران، فرمانداری تهران در هیأت تطبیق، مصوبه شورا را تأیید نکرد و نهایتا با اصرار شورا موضوع به هیأت حل اختلاف مرکزی ارسال شده است.


استفاده از ظرفیت‌های «یونیدو»
برای کاهش پسماند


نشستی با حضور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران و معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت به‌عنوان رابط دولت جمهوری اسلامی ایران با یونیدو (سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) برگزار شد و درخصوص نحوه همکاری این دو دستگاه برای کاهش پسماند و تفکیک زباله در سطح شهر تهران تدابیری اتخاذ شد. به گزارش همشهری، صدرالدین علیپور در جلسه‌ای که با حضور برات قبادیان، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت در سازمان پسماند برگزار شد، گفت: «طبق توافقات صورت گرفته مقرر شد تا معاونت پژوهش و فناوری وزارت صمت، همکاری لازم با سازمان پسماند برای استفاده از تسهیلات و امکانات «یونیدو» و کشورهای عضو آن را داشته باشد. این امر در راستای پیشبرد اهداف سازمان مدیریت پسماند صورت خواهد گرفت.» او یکی از مشکلات بزرگ مدیریتی در کشور را عدم‌کارگروهی دانست و ادامه داد: «هر چند که بسیاری از مدیران فعالیت‌های بسیاری در دست اجرا دارند اما به‌دنبال گذر از کارهای انجام شده در گذشته هستند و می‌خواهند اقدامات خود را از ابتدا شروع کنند؛ درحالی‌که برخی از این اقدامات در مسیر درستی پیش رفته است و باید آن را ادامه داد و پیگیری کرد.» علیپور در این جلسه خواستار همکاری و همراهی معاون پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص کاهش پسماند و تفکیک زباله در صنایع، کارخانجات، کارگاه‌ها و همچنین اصناف مستقر در سطح شهر تهران شد.   


خاک‌ریزی و تسطیح معابر و منازل شهر کنارک ادامه دارد

معاون خدمات شهری و امور خودرویی سازمان مدیریت پسماند، عملکرد اکیپ‌های اعزامی مدیریت شهری پایتخت به استان سیستان و بلوچستان را در روز شنبه، 5بهمن‌ماه تشریح کرد. حسین گل‌بخش در مورد عملکرد سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در شهرستان‌های کنارک و ایرانشهر در تاریخ پنجم بهمن‌ماه، به شهرنوشت گفت: «97سرویس خاک از معدن به داخل شهر کنارک جهت تخلیه به خیابان‌های ایران بندر۳، ۴و ۵ حد فاصل ایران بندر 8تا 13و خیابان ابراهیمی حمل شده است. همچنین خاک‌های تخلیه شده در معابر توسط 8دستگاه کمپرسی و یک دستگاه لودر تسطیح شده‌اند.» او با بیان اینکه 37سرویس خاک و نخاله از معدن و معابر شهر کنارک به خیابان ابراهیمی تقاطع بهشتی حمل شده است، ادامه داد: «در ضمن معضل گودال آب گرفته بلوار بهشتی توسط یک دستگاه لودر و 4دستگاه کمپرسی 10چرخ (2 دستگاه متعلق به شهرداری کنارک و 2‌ دستگاه متعلق به پیمانکار شهرداری کنارک) مرتفع شد.» به گفته معاون خدمات شهری و امور خودرویی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، کانال‌های پر شده از گل و لای در سطح شهر کنارک، توسط بیل مکانیکی باز شده‌اند. گل‌بخش در مورد عملکرد اکیپ اعزامی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز عنوان کرد: «در پنجم بهمن‌ماه، نیروهای عمل‌کننده سازمان آتش‌نشانی تهران جهت امدادرسانی و تخلیه آب ناشی از سیلاب به مناطق سیل‌زده بندر کنارک اعزام و عملیات تخلیه آب و برگرداندن زندگی عادی به مردم را در قالب ۶ تیم آغاز کردند. پس از چند ساعت کار مداوم نیروهای عملیاتی در ۶ نقطه، آب را تخلیه و عبور و مرور را به وضعیت عادی برگرداندند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید