• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 6 بهمن 1398
کد مطلب : 93740
+
-

کینه از هاشمی با دروغ کاخ‌نشینی

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگویی با سایت جماران با اشاره به سومین سال درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عضو شورای انقلاب و رئیس دولت‌های پنجم و ششم، او را شخصیتی بی‌نظیر و استثنایی در 100سال اخیر ایران دانست. مهم‌ترین محورهای این گفت‌وگو را می‌خوانید.

ما در ایران کسی را که تا این اندازه در صحنه‌های سیاسی، فرهنگی، انقلابی و توسعه تأثیرگذار باشد، نداشته‌ایم. به‌نحوی که اگر بخواهیم مجموع اقدامات و خدمات آیت‌الله هاشمی را به‌ویژه در دوران 8ساله ریاست‌جمهوری جمع بندی کنیم، قابل مقایسه با هیچ فرد دیگری نیست.
  آقای هاشمی بعد از جنگ، 8سال رئیس‌جمهور بود و تقریبا در پایان ریاست‌جمهوری تمام خرابی‌ها و آسیب‌های مربوط به دوران جنگ 8ساله و انقلاب را ترمیم کرد. به‌طوری که شما بعد از دوره ایشان، دیگر شاهد خاموشی‌های طولانی، کمبود سوخت و امکانات زیربنایی و... نبودید. این درحالی است که برای نمونه در عراق با گذشت نزدیک به 15سال پس از سقوط صدام، هنوز علت تظاهرات‌ها و اعتراضات نبود امکانات اولیه است.
  طبیعتا گذشت زمان و تجربه در همه افراد اثر دارد. باید بپرسیم که شخصیت ایشان روبه بهبود بوده یا بدتر شدن؟ به‌طور حتم آقای هاشمی از قبل انقلاب، پس از آن، دوره ریاست‌جمهوری و در مجمع تشخیص مصلحت نظام افکار و نوع تأثیرگذاری‌اش تغییر کرده است. ولی ویژگی‌ای که در شخصیت آقای هاشمی ثابت بوده، این است که هیچ‌گاه از دلسوزی برای نظام، مردم و انقلاب دست برنداشت.
   یک زمانی از من سؤال می‌کردند چرا آقای هاشمی با این حجم از تبلیغات و دروغ مقابله نکرد؟ گفتم به‌نظرم او هیچ‌گاه نمی‌خواست وقت خود را برای دفاع در برابر اینگونه تخریب‌ها تلف کند و یا اینکه بخواهد جواب حرف باطلی را دهد. فکر می‌کرد این مسائل سرانجام در طول زمان و با عملکرد اشخاص روشن خواهد شد.
  راجع به کاخ‌نشینی آقای هاشمی صحبت کردند ولی امروز همان به زعم برخی‌ها کاخ، تبدیل به موزه شده و کافی ‌است یک‌بار از آن بازدید کنید تا ببینید چه بُعدی از کاخ نشینی در آنجا وجود داشته است؟ اگر وضعیت زندگی آقای هاشمی را با برخی افرادی که شعار کاخ نشینی ایشان را می‌دهند، مقایسه کنید معلوم خواهد شد که خود آنها در چه شرایط و موقعیتی زندگی می‌کنند.
  متأسفانه یک‌سری کینه‌های عقده شده در بعضی افراد وجود دارد که هنوز نتوانستند با عربده کشی‌ها و طرح شعارهای دروغ نظیر «استخر فرح» و... در مردم اثر مثبتی بگذارند و اگر نگوییم که این فضا به نفع آقای هاشمی تمام می‌شود، مسلما به نفع این طیف نیز نخواهد بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید