• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
چهار شنبه 2 بهمن 1398
کد مطلب : 93528
+
-

خداحافظی آقای کارگردان

کوئنتین تارانتینو اعلام کرد می‌خواهد به‌جای سینما به خانواده و ادبیات بپردازد

خداحافظی آقای کارگردان

آرش نهاوندی- روزنامه‌نگار

کوئنتین تارانتینو اعلام کرد که از این پس از کارگردانی کنار می‌کشد تا اوقات بیشتری را صرف خانواده‌اش کند. البته او پیش‌تر گفته بود که پس از دهمین فیلمش کارگردانی را رها خواهد کرد. «روزی روزگاری در هالیوود» که این روزها در فهرست بهترین فیلم‌های نامزد جایزه اسکار سال 2020 نیز جای گرفته، نهمین فیلم وی محسوب می‌شود. او گفته که دهمین فیلم خود را دیگر نخواهد ساخت.
به‌گزارش ام‌ان‌ای، او در سخنانی در گفت‌وگو با پیتر تراورس (منتقد، روزنامه‌نگار و مجری تلویزیون) در برنامه گفت‌وگوی پاپکورن گفت: احساس می‌کنم که زمان اجرای سومین مرحله از زندگی‌ام فرا رسیده باشد. می‌خواهم قدری بیشتر وارد دنیای ادبیات شوم، پرداختن به ادبیات برای یک پدر جدید و یک همسر جدید خیلی خوب است. من دست زن و بچه‌ام را نخواهم گرفت و آنها را کشان‌کشان به آلمان یا سریلانکا یا جایی که قرار است صحنه فیلم بعدی‌ام باشد، نخواهم برد. می‌توانم در خانه بمانم. بیشتر مردی باشم از دنیای ادبیات. در واقع در دوران جدید زندگی‌ام باید اولویت را به خانواده‌ام بدهم.
تارانتینو در این گفت‌وگو همچنین از هیجان خود به‌عنوان پدری که در انتظار به دنیا آمدن فرزندش است، گفت. دانیلا پیک، همسر تارانتینو اکنون باردار است و نخستین فرزند این زوج قرار است به‌زودی متولد شود.
تارانتینو که فیلم‌های سگ‌های انباری، داستان عامه‌پسند و جنگجوی زنجیر گسیخته را در کارنامه خود دارد در ادامه با اشاره به اینکه امروز دورانی است که فیلمسازان جوان باید شانس خود را برای درخشش در هالیوود بیازمایند، گفت: احساس می‌کنم کارگردانی و ساخت فیلم بیشتر بازی یک مرد جوان است. احساسم این را به من می‌گوید که سینما در حال تغییر است و من تا حدی حس می‌کنم که دیگر تاریخ مصرفم به سر آمده.
او که پیش‌تر از ساخت فیلمی بر مبنای سری داستان‌های استار ترک خبر داده بود، نسبت به ادامه ساخت فیلم‌های علمی - تخیلی ابراز امیدواری کرد اما اذعان کرد که خیلی بعید به‌نظر می‌رسد این پروژه را که در گذشته ذهنش را به‌خود مشغول کرده بود، بسازد. او در این‌باره گفت: تصور می‌کنم اگر فیلم استار ترک در آینده ساخته شود ایده خوبی است، آنها باید حتما این کار را انجام دهند. من هم شاید در زمان ساخت فیلم استار ترک نزد کارگردان و فیلمنامه‌نویس فیلم بروم و به آنها پیشنهادهایی درباره برخی از جزئیات فیلم ارائه دهم اما خود من این فیلم را نخواهم ساخت. «روزی روزگاری در هالیوود» آخرین ساخته کوئنتین تارانتینو که این روزها سر و صدای بسیاری در میان دوستداران سینما و منتقدان به پا کرده، در ده رشته نامزد اسکار ۲۰۲۰ است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید