• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 2 بهمن 1398
کد مطلب : 93499
+
-

10 استارتاپ برتر 2019 در ژاپن

استارتاپ‌ها در سرزمین آفتاب تابان چند سالی است که روند رو به رشد فوق‌العاده‌ای پیدا کرده‌اند

10 استارتاپ برتر 2019 در ژاپن

در شرق آسیا شاید به‌نظر برسد که چینی‌ها در حوزه استارتاپ کولاکی را به‌پا کرده‌اند، اما کمی آن‌طرف‌تر ژاپنی‌ها هم نشان داده‌اند در این زمینه در زمره کشورهای پیشرو هستند. هوش مصنوعی، اتوماسیون و یادگیری ماشینی معدود فناوری‌های جدیدی هستند که استارتاپ‌های ژاپنی حول آنها شکل گرفته‌اند. شبکه CNBC، با بررسی گسترده استارتاپ‌های ژاپنی، 10شرکت را به‌عنوان برترین‌ها تا پایان سال2019 برگزیده است. دفتر مرکزی تمامی این استارتاپ‌ها در توکیو است، شیزن در رتبه دهم ایستاده و دفترش در فوکوکا قرار دارد.

Shizen Energy Group
تعداد کارمندان: 205نفر
این استارتاپ در سال2011 راه‌اندازی شده و اکنون در توکیو و کوبه نیز دفاتری را افتتاح کرده است. تجارت انرژی این روزها حسابی رونق دارد و «گروه انرژی شیزن»‌ هم توانسته جای پای خود را در این صنعت باز کند و اکنون از 28کشور جهان کارمند دارد.

Quoine
تعداد کارمندان: 280نفر
5سال از زمان تاسیس این استارتاپ می‌گذرد. کار آنها ارائه خدمات مالی است و علاوه بر پایتخت ژاپن در سنگاپور و ویتنام نیز دفتر دارند. شرکت درصدد اخذ مجوز بانکی برای ارائه خدمات مالی در منطقه آسیا - پاسیفیک است.

Cogent Labs
تعداد کارمندان: 70نفر
این استارتاپ با هدف فعالیت در عرصه تجارت هوش‌مصنوعی در سال2014 راه‌اندازی شده و تلاش آن بر پایه توسعه و یافتن راه‌حل‌های جدید فناوری این حوزه است. متخصصان این استارتاپ از 19کشور جهان با تخصص در زمینه یادگیری ماشینی و فناوری عمیق هستند.

Origami
تعداد کارمندان: 180
کار این استارتاپ ارائه خدمات برای پرداخت‌های موبایلی به خرده‌فروشان است. رستوران‌های زنجیره‌ای KFC در ژاپن، تاکسی ژاپن و چندین و چند شرکت دیگر از مشتریان این استارتاپ محسوب می‌شوند. از سال2012 تاکنون، اوریگامی توانسته 88میلیون دلار سرمایه جذب کند.

LeapMind
تعداد کارمندان: 85
کسب و کار این استارتاپ، در راستای توسعه یادگیری عمیق فناوری اینترنت اشیا و محصولات روباتیک قرار دارد. شرکت در سال2012 تاسیس شده و از آن موقع تاکنون آهسته آهسته توانسته خود را در میان استارتاپ‌های برتر ژاپن قرار دهد.

Mujin
تعداد کارمندان: 90نفر
شرکت موجین، روبات‌هایی را برای کمک به اتوماسیون صنایع تولیدی و لجستیکی تولید می‌کند. این استارتاپ در سال2012 به‌وجود آمده و از کمک مهندسان پیش‌روی استنفورد، مایکروسافت، گوگل و هوندا سود می‌برد.

SmartNews
تعداد کارمندان: 200نفر
این استارتاپ که چندین جایزه را برده، با استفاده از یادگیری ماشین به ارائه محتوای خبری ویژه می‌پردازد. اسمارت‌نیوز که در سال2012 شکل گرفته است، بیش از 10میلیون کاربر فعال از سراسر جهان دارد. آنها به‌غیر از توکیو در سان‌فرانسیسکو و نیویورک هم دفتر دارند.

Abeja
تعداد کارمندان: 72نفر
این شرکت نرم‌‌افزاری در حوزه اینترنت اشیا خدمات‌رسانی می‌کند که شامل هوش مصنوعی و اطلاعات بزرگ می‌شود. این استارتاپ هفت‌ساله سرمایه‌گذاران بزرگی ازجمله گوگل را پشت سر خود دارد که همین امر به سرعت رشد آن کمک شایانی کرده است.

BitFlyer
تعداد کارمندان: 150نفر
BitFlyer یک بنگاه خدمات مالی است. با این استارتاپ که در سال2014 راه‌اندازی شده، به‌راحتی می‌شود، بیت‌کوین خرید و فروش کرد. آنها از زمان شروع توانسته‌اند مجوز خدمات مالی مجازی را در ژاپن، آمریکا و اتحادیه اروپا به‌دست آورند.

ExaWizards
تعداد کارمندان: 130نفر
در رده‌بندی استارتاپ‌های ژاپنی، این شرکت نرم‌افزاری کامپیوتری در رده نخست سال2019 قرار گرفته است. این استارتاپ که در سال2016 تاسیس شده، راهکارهایی مبتنی بر هوش مصنوعی برای برخی از بزرگ‌ترین موضوعات اجتماعی ژاپن، از پیری جامعه گرفته تا کاهش جمعیت را در برنامه خود دارد.

خرید و فروش راحت بیت‌کوین
BitFlyer یک بنگاه خدمات مالی است و به کمک این استارتاپ که در سال2014 راه‌اندازی شده، به‌راحتی می‌شود بیت‌کوین خرید و فروش کرد

این خبر را به اشتراک بگذارید