• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
چهار شنبه 2 بهمن 1398
کد مطلب : 93498
+
-

ضرورت افزایش اهدای خون جوانان بالای 18سال


سخنگوی سازمان انتقال خون با تأکید بر لزوم افزایش اهدای خون جوانان بالای ۱۸سال گفت: هم‌اکنون بیشترین اهداکنندگان خون در کشور در سنین ۲۶ تا ۳۵سال قرار دارند. 
دکتر بشیر حاجی‌بیگی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در سازمان انتقال خون درباره آن بسیار حساسیم، بحث مشارکت جوانان است، گفت: از جوانانی که به سن ۱۸سالگی رسیده‌اند، می‌خواهیم که به صف اهداکنندگان خون بپیوندند. باید توجه کرد جوانانی که به سن ۱۸سالگی می‌رسند، ‌می‌توانند در کنار اقداماتی چون دیپلم‌گرفتن، دریافت گواهینامه و... اهدای خون را هم آغاز کنند. 
وی با اشاره به ترکیب سنی اهداکنندگان خون در کشور، اظهار کرد: ۱۷درصد اهداکنندگان خون در کشور افراد دارای سنین ۱۸ تا ۲۵سالگی هستند. ۳۸درصد از آنها بین سنین ۲۶ تا ۳۵سالگی قرار دارند، ۲۷درصد از اهداکنندگان خون در سنین ۳۶ تا ۴۵سال هستند و ۱۵درصد از آنها نیز بین ۴۶ تا ۵۵سال دارند. همچنین 3درصد از اهداکنندگان خون در کشور در سنین بین ۵۶ تا ۶۰سال قرار دارند. 
حاجی‌بیگی با بیان اینکه بنابراین بیشترین اهداکنندگان خون در کشور در سنین ۲۶ تا ۳۵سال هستند، ادامه داد: باید توجه کرد که مشارکت جوانان یکی از موضوعات مهم در اهدای خون محسوب می‌شود. 
وی تأکید کرد: افرادی که برای اهدای خون مراجعه می‌کنند باید 2شرط را داشته باشند؛ یکی اینکه سن‌شان بالای ۱۸سال بوده و دوما وزن‌شان بالای ۵۰کیلوگرم باشد. حین مراجعه نیز افرادی که برای بار اول جهت اهدای خون مراجعه می‌کنند، باید کارت ملی همراهشان باشد. افرادی هم که اهداکننده مستمرند کارت شناسایی معتبر به همراه داشته باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید