• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
چهار شنبه 2 بهمن 1398
کد مطلب : 93494
+
-

اسکان اضطراری ۱۲هزار سیل‌زده سیستان و بلوچستان


معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اسکان اضطراری ۱۲هزار و۶۰ نفر از سیل‌زدگان ۱۴شهرستان متأثر از سیل و آبگرفتگی در استان سیستان ‌و بلوچستان خبر داد. 
حامد سجادی در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به جزئیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی استان سیستان ‌و بلوچستان در ۱۲روز گذشته گفت: هموطنان ساکن در ۱۴شهرستان ایرانشهر، چابهار، خاش، دلگان، زاهدان، سرباز، سراوان، سیب و سوارن، فنوج، کنارک، میرجاوه، مهرستان، نیکشهر و هیرمند متأثر از سیل و آبگرفتگی بوده‌اند و در این مدت به ۹۲هزار نفر در ۹۳۳شهر و روستا امدادرسانی شد و متأسفانه یک نفر بر اثر وقوع سیل در شهرستان سرباز و یک نفر بر اثر ریزش آوار در شهرستان کنارک جان باختند.
وی ادامه داد: ۱۵۰تیم عملیاتی متشکل از ۶۶۰نیروی عملیاتی و ۶۰تیم متشکل از ۲۹۵امدادگر و نجاتگر از استان‌های معین در حال امدادرسانی به هموطنان متأثر از سیل و آبگرفتگی در این استان هستند. ۹فروند بالگرد شامل ۲فروند بالگرد هلال‌احمر و ۷فروند بالگرد نظامی با انجام ۱۴۵سورتی پرواز ۴۲هزار کیلوگرم اقلام امدادی را به مناطق سیل‌زده استان منتقل کردند.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: تاکنون ۱۷هزار و۲۱۹ بسته غذایی، ۲هزار و۵۲۰ دستگاه چادر، ۱۱هزار و۱۰۶ تخته پتو، ۵هزار و۱۳۴ تخته موکت، ۷هزار و۳۹۹ کیلوگرم نایلون، ۳هزار و۴۵ کیلوگرم قندوشکر، ۳۳هزار و۹۸۶ قرص نان، ۴هزار و۶۶۵ بطری آب معدنی، ۲هزار و۴۴ کیلوگرم حبوبات، ۷هزار و۸۹۷ کیلوگرم برنج، یک‌هزار و ۶ شعله والوور و ۱۴هزار و۷۳۱ قوطی کنسرو میان متأثران توزیع شده است. 
سجادی اعلام کرد: سلسله عملیات امدادرسانی به‌منظور ارائه خدمات متنوع امدادی به سیل‌زدگان اخیر در بخش‌هایی از استان‌های سیستان ‌و بلوچستان همچنان با قوت و جدیت از سوی نیروهای امدادرسان هلال احمر ادامه دارد. سیستان ‌و بلوچستان یکی از ۲۶استانی است که در کشور هم‌اکنون گرفتار مشکلات زمستانی همچون بارش‌های سنگین و سیل هستند. سیلی که از بارش‌‌های قوی‌ترین سامانه بارشی سال جدید رخ داد و با وجود پایان یافتن بارش‌ها هنوز تبعات آن ادامه دارد. حجم خسارات آن قدر زیاد است که هم‌اکنون بیش‌از 3 هزار و ۵۰۰نفر در حال امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان ‌و بلوچستان هستند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید