• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 21 اسفند 1396
کد مطلب : 9347
+
-

تعیین نرخ جدید انشعاب آب برای واحدهای نوساز

پیشنهاد حضور نمایندگان شهرداری و شورای شهر در هیأت‌مدیره شرکت آبفا

شورا
تعیین نرخ جدید انشعاب آب برای واحدهای نوساز

طبق مصوبه دیروز شورای شهرتهران 20درصد به نرخ انشعاب به واحدهای جدید افزوده شد. این افزایش به‌منظور توسعه و بازسازی شبکه آب تهران صورت گرفت.
براین اساس تعرفه انشعاب جدید در مناطق یک تا 3مبلغ 576هزار تومان،  مناطق 4تا 10و 22مبلغ 433هزار تومان و حق انشعاب مناطق 11تا 15مبلغ 331هزار تومان و مناطق 16تا 21نیز مبلغ 245هزار تومان خواهد شد.
نظر زهرا صدر اعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست و خدمات شهری این بود که بحران آینده کشورها بحران آب است،  اما در کشور ما قدر و ارزش آب دانسته نمی‌شود؛ به‌عنوان مثال هر نفر در تهران روزانه ٢٥٠ لیتر آب مصرف می‌کند که دو‌برابر استاندارد جهانی است. به گفته نوری،  شهر تهران نیازمند 374مخزن آب اضطراری است. بنابراین شرکت آب و فاضلاب می‌بایست تا پایان فروردین 97برنامه خود را برای این امر اعلام کند. پیشنهاد دیگر مطرح شده از شهربانو امانی بود که خواستار الزامی‌شدن تفکیک کنتورها برای ساختمان‌ها شد.
پیشنهاد دیگر هم از سوی افشین حبیب‌زاده بود که گفت:‌ حضور نمایندگان شهرداری و شورا در هیأت‌مدیریه شرکت آبفا به میزان سهمی که شهرداری از سهام شرکت آبفا دارد باید الزامی باشد.
محسن هاشمی که ریاست جلسه را برعهده داشت،  در واکنش به این پیشنهاد اعلام کرد که اگر تاکنون کوتاهی نیز در این امر صورت گرفته،  از جانب شهرداری است و شهرداری باید از این حق خود استفاده کند. محمود میرلوحی نیز گفت: امروز آب از 150،  200کیلومتری به تهران آورده می‌شود،  ولی هنوز عطش تهران رفع نشده و باید بپذیریم که آب چالش جدی کشورها شده‌است. در ادامه پرورش، مدیرعامل شرکت آبفا اعلام آمادگی کرد که برای تفکیک کنتورها اقدام کند.
یکی دیگر از دستورهای جلسه دیروز بررسی پیشنهاد مطرح شده از سوی یکی از اعضای شورای شهرتهران به نام ناهید خداکرمی در مورد طرح تهران 1400بود. دراین باره علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران گفت: از آنجایی که تهران در سال 1400در آستانه قرن جدید است و نوروز 1400با نیمه شعبان و روز جمهوری اسلامی ایران مصادف‌ است،  درواقع نوروز در نوروز خواهیم داشت،  بنابراین پیشنهاد شد که شهرداری تهران به‌منظور دیپلماسی شهری و ایجاد نشاط،  برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشد که کلیات این طرح به تصویب رسید و شهرداری مکلف شد که برنامه‌های نشاط‌آور خود را برای تهران 1400بیاورد.
تذکر بعدی ازسوی زهرا نژاد بهرام مطرح شد. وی ضمن تمجید بابت نصب تصاویر زنان نوآور به‌صورت بنرهایی روی پل‌های عابر و... نسبت به کم کاری شهرداری تهران درباره مناسب‌سازی‌ شهر در روزهای منتهی به سال نو،  انتقاد کرد و گفت: امروز ۲۰ اسفند است و تاکنون اقدام درخوری از سوی شهرداری برای استقبال از عید نوروز صورت نگرفته و به استقبال از بهار نرفته است؛ درحالی‌که شهرداری باید جهت ترویج شادی و روحیه نشاط،  اقداماتی در سطح شهر انجام دهد.
محمود میرلوحی نیز با انتقاد از شیوه عملکردی انعکاس اخبار توسط رسانه ملی در مورد موضوعات مرتبط به شهرداری گفت:‌ 3اتفاق مهم تاکنون رخ داده است؛ نخست بحث املاک نجومی است که پیشنهاد می‌کنم قوه قضاییه اقداماتی را که در این مورد انجام داده در اختیار شورای شهر قرار دهد.
او در توضیح اتفاق دوم به دستگیری قائم‌مقام شهردار سابق اشاره کرد و گفت: هفت‌ماه از دستگیری این فرد می‌گذرد و ما به‌عنوان اعضای شورا هیچ خبری از قضایا نداریم.
میرلوحی اتفاق سوم را به حواشی مراسم برج میلاد نسبت داد و بابت اینکه رسانه ملی لحظه به لحظه در حال بررسی و گزارش دهی دراین باره است، ابراز تعجب کرد و گفت: چرا رسانه ملی هیچ‌وقت به ماجراهای مربوط به املاک نجومی و دستگیری قائم‌مقام شهردار سابق نپرداخته ‌است.

   افزایش آسیب‌های اجتماعی

 ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورا: این روزها نگران افزایش آسیب‌های اجتماعی و بیماری‌هایی مثل افسردگی و سلامت روانی هستیم و از طرفی رئیس‌جمهور می‌گویند تراز مالی ما مثبت است و مشکل ارزی نداریم. چه کرده‌اید که سرمایه و ارز تحمل ماندن در کشور را ندارد و خرج خرید ملک و تفریح در کشورهای همسایه می‌شود؟ به‌دنبال اجرای یک برنامه به مناسبت روز زن در برج میلاد عکس العمل‌های مختلفی را شاهد بودیم که از همه نهادهای قضایی،  اجرایی و قانونگذاری شهر تهران تقاضا دارم که کمک کنند تا مدیریت شهری بتواند به دور از هیجانات در جهت ارتقای سلامت روانی و اجتماعی و ایجاد نشاط، ثروت آفرینی آرامش شهروندان در چارچوب قانون و عرف گام بردارد. تأکید خداکرمی این بود که نباید اینگونه مسائل کوچک را به بحران سیاسی تبدیل کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید