• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 21 اسفند 1396
کد مطلب : 9346
+
-

نقشه حمل‌ونقل عمومی پایتخت در روزهای پایانی سال

در هفته‌های پایانی سال 96، حمل‌ونقل عمومی پایتخت برنامه ویژه‌ای برای خدمت‌رسانی و پوشش سفرهای درون شهری پایان سال درنظر گرفته است.
به گزارش همشهری، شرکت واحد اتوبوسرانی باتوجه به روزهای پایانی سال و افزایش ساعات کار مراکز تجاری و خرید، ضمن نظارت بیش از پیش بر عملکرد کلیه خطوط تندرو، نسبت به افزایش ساعات کار سایر خطوط اتوبوسرانی اعم از روزانه و شبانه اقدام کرده‌است. بدین‌ترتیب برخی خطوط منتهی به مراکز خرید، تا ساعت 23سرویس‌رسانی داشته و متعاقبا درصورت وجود تقاضای سفر، تداوم سرویس‌رسانی تا ساعت یک بامداد روز بعد در دستور کار قرار گرفته است. همچنین با هدف توزیع ترافیک اسفند‌ماه، متروی تهران در تمام خطوط 5گانه، تا ساعت 24 خدمت رسانی خواهد کرد. بدین‌ترتیب شهروندان می‌توانند تا نیمه شب به خرید بپردازند و از سرویس دهی آخرین قطار در همه خطوط تا ساعت 24بهره‌مند شوند. تاکسیرانی پایتخت نیز تمهیدات ویژه‌ای برای روزهای پایانی سال درنظر گرفته است. در این زمینه برای پوشش مسافران در روزهای پایانی سال، مسیرهایی که ازدحام مسافران در آنها بیشتر است شناسایی شده و سرویس‌دهی به آنها در اولویت قرار گرفته است. تعداد 150دستگاه تاکسی ون نیز در پنجشنبه آخر سال به‌صورت رایگان شهروندان را در داخل بهشت زهرا(س) از ایستگاه مترو تا قطعات بهشت زهرا جابه‌جا می‌کنند. همچنین افزایش خدمات‌رسانی در ترمینال‌ها و فرودگاه‌ها و راه‌آهن از دیگر برنامه‌هاست. در اطراف مراکز خرید و بازار نیز تاکسی‌ها مستقر هستند و گشت‌های نظارتی نیز به‌صورت ویژه روی فعالیت تاکسی‌ها نظارت می‌کنند.
از جمله شایع‌ترین مشکلاتی که در روزهای پایانی هر‌سال مردم با آن مواجه بودند، شیفت‌های کاری تاکسی‌ها بود که عموما جوابگوی مسافران نبود. در این زمینه علاوه بر تزریق ون و نظارت حداکثری، تمهیداتی اندیشیده شده که شیفت‌بندی تاکسی‌ها طولانی‌تر شوند. در میادین و نقاط پرمسافر نیز تاکسی‌های بیشتری تزریق شده تا در روزهای پایانی سال شهروندان تهرانی با مشکلی در این زمینه روبه‌رو نباشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید