• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 1 بهمن 1398
کد مطلب : 93355
+
-

برترین استارتاپ‌های اروپایی برای سلامت

معرفی 10 استارتاپ که به کمک سلامت و درمان جامعه شتافته‌اند و خدمات فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهند

برترین استارتاپ‌های اروپایی برای سلامت

استارتاپ‌ها در بخش پزشکی و سلامت هم خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌دهند و از افزایش روزافزون آنها می‌توان دریافت که دنیای آینده، جهانی استارتاپی است. باید گفت که ابداع‌ها و نوآوری‌های پزشکی در همه حال برای توسعه بشریت اهمیت داشته است. اکنون با دستیابی به موفقیت در زمینه‌هایی مانند هوش مصنوعی و چاپ سه‌بعدی، محققان پزشکی و کارآفرینان دست به پیشرفت‌های بسیار بزرگی می‌زنند که امکان تشخیص آسان و دقیق‌تر بیماری‌ها، توسعه درمان و... را بهبود بخشیده است.

FindMeCure
این استارتاپ در سال2015 راه‌اندازی شده و کار اصلی‌اش کمک به بیمارانی است که از بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج رنج می‌برند. برای چنین افرادی فرمی مخصوص در اپلیکیشن یا سایت این استارتاپ وجود دارد و بیمار تنها باید سن و مکان را در موتور جست‌وجو وارد کند تا فهرستی از آزمایش‌های بالینی که در نزدیکی‌اش انجام می‌شود را بیابد.

DNA
آنها برای اهداف مطالعاتی، DNA مصنوعی می‌سازند. محصولاتی که این استارتاپ می‌سازد به محققان زیست‌شناسی مولکولی کمک می‌کند تا آزمایش‌های‌ خود را تسریع بخشند و خیلی زودتر به جواب برسند. آنها تاکنون بیش از 55میلیون یورو سرمایه جذب کرده‌اند.

Mecuris
این شرکت پزشکان یا متخصصان ارتوپدی را قادر می‌سازد، اعضای مصنوعی منحصر به فرد طراحی کنند. عکس‌های پزشکی بیمار مانند MRI، CT یا اسکن‌های سه‌بعدی در سایت بارگذاری می‌شود و با همکاری متخصصان و پزشکان، عضو مورد نظر شخص برایش طراحی و ساخته می‌شود.
 
Therapixel
تشخیص سرطان سینه از روی تصویر‌های رادیولوژی کار بسیار دشواری است. اما با کمک این استارتاپ شرایط کاملا متفاوت می‌شود. آنها هوش مصنوعی را وارد کار می‌کنند تا میزان خطا به‌شدت کاهش پیدا کند. تراپیکسل‌های هوش مصنوعی، توانایی بالایی برای تشخیص سرطان دارند.

Genomtec
یک کیت آزمایشگاهی سیار که تشخیص مولکولی دارد و کارش براساس تشخیص قسمت‌های خاص DNA و RNA است. در اصل دستگاه می‌تواند ظرف یک دقیقه پاتوژن‌های خطرناکی مانند ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها را به کمک تطبیق بخش‌هایی از DNA و RNA آنها شناسایی کند.

Invent Medical
این استارتاپی است که بر ابداع، توسعه و طراحی نسل جدید ارتوزها و پروتزهای سفارشی متمرکز است. بنابراین بیماران می‌توانند نتایج درمانی بهتری را تجربه کنند. فلسفه راه‌اندازی چنین استارتاپی این است که به همه افرادی که نیازمند محصولاتی این چنینی هستند، اجازه داده شود تا تنظیمات تعاملی و دلخواه را برای محصول مورد نظرشان داشته باشند.

FibriCheck
با استفاده از اپلیکیشن این استارتاپ، می‌توانید همیشه وضعیت ضربان قلب خود را کنترل کنید و از احتمال وقوع سکته قلبی باخبر شوید. بسیاری از پزشکان استفاده از این اپلیکیشن را به بیماران خود توصیه می‌کنند. برای کار فقط باید انگشت‌تان را یک دقیقه روی صفحه گوشی هوشمند نگه دارید.
 
ABLE Human Motion
به گزارش همشهری، ساخت اسکلت‌های مصنوعی برای توانبخشی هدف اصلی این استارتاپ است. توسعه اسکلت بیرونی می‌تواند به بسیاری از بیماران برای انجام حرکات مورد نیازشان کمک کند. این محصول در اصل تغییر در سبک زندگی افرادی است که دچار جراحات نخاعی یا ناتوانی عضلانی هستند.

RTsafe
از آنجا که پرتودرمانی اکنون برای هر بیمار قابل تنظیم‌تر شده، پیچیدگی‌های برنامه‌ریزی درمانی و همچنین سیستم تحویل دارو افزایش یافته است. این استارتاپ برای نخستین بار در جهان، راه‌حلی را ارائه داده تا بشود پیش از انجام آنکولوژی از بیمار، پزشکان و متخصصان بتواند یک شبیه‌سازی از روند کار را انجام دهند.

PredictImmune
میلیون‌ها نفر در جهان از بیماری‌‌ التهاب روده، التهاب رگ و لوپوس رنج می‌برند. این استارتاپ آزمایش‌های مقدماتی برای دریافت گزینه‌های درمانی را ارائه می‌دهد. برای طراحی چنین استارتاپی، 10سال مطالعه و تحقیق صورت گرفته است.

کنترل ضربان قلب
با استفاده از FibriCheck می‌توانید همیشه وضعیت ضربان قلب خود را کنترل کنید و از احتمال وقوع سکته قلبی باخبر شوید. بسیاری از پزشکان استفاده از این اپلیکیشن را به بیماران خود توصیه می‌کنند
 

این خبر را به اشتراک بگذارید