• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 30 دی 1398
کد مطلب : 93320
+
-

خبرها/شهر

آمادگی وزارت کشور برای همکاری با شوراهای آموزش و پرورش 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از آمادگی وزارت کشور و خانواده بزرگ مدیریت شهری و روستایی شامل شوراهای شهرها و شهرداری‌ها برای همکاری، همفکری و تعامل با شوراهای آموزش و پرورش در سطوح مختلف خبر داد. به گزارش ایسنا، مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه همایش ملی گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش که با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری در تهران برگزار شد، گفت: «وزارت کشور و خانواده مدیریت شهری کشور با ۱۳۰۴شهرداری و شورای اسلامی شهر برای اجرای تکالیف و مسئولیت‌های قانونی در تعامل با شوراهای آموزش و پرورش اعلام آمادگی می‌کند.» او با یادآوری این نکته که آموزش و پرورش پویا، قدرت تأثیرگذاری مطلوبی بر بخش‌های مختلف جامعه دارد و تقویت ابعاد مختلف آموزش و پرورش باید در اولویت دستگاه‌ها قرار گیرد، بر ضرورت پیوند شوراهای شهر و روستا با شورای آموزش و پرورش در استان‌ها، شهرستان‌ها و شهرها به‌ویژه در کلانشهرها با کمیسیون‌های تخصصی شوراها تأکید کرد. جمالی‌نژاد در ادامه با تأکید بر اینکه تحول در عرصه آموزش و پرورش، تحول در سایر بخش‌ها را در پی دارد و باید به ابعاد مختلف آموزش و پرورش بیش از پیش توجه کرد، پیشنهاد تشکیل کارگروه تخصصی و ویژه برای تحقق مفاد قانون شوراهای آموزش و پرورش ازجمله کارگروه مدیریت شهری و روستایی را ارائه کرد. تهیه برنامه اقدام مشترک در سطح محلی و ملی در حدود وظایف و تکالیف مندرج در قانون و تهیه نظام تقسیم کار بین مدیریت شهری و آموزش و پرورش در حدود قانون از دیگر پیشنهادهای معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بود.


آدم برفی‌ بسازید و جایزه بگیرید

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران همزمان با بارش سنگین برف در پایتخت از ساکنان تهرانی خواست به همراه خانواده‌هایشان زیباترین آدم برفی تهران را بسازند و جایزه بگیرند. به گزارش همشهری، مجتبی دانشور در این‌باره گفت: «تهران همزمان با بارش سنگین برف به میزبانی مسابقه زیباترین آدم برفی می‌رود. شهروندان تهرانی تصویر آدم برفی‌هایشان را با #خاطره_برفی در صفحات مجازی خود منتشر کرده یا از طریق دایرکت به آدرس اینستاگرام اداره کل آموزش‌های شهروندی با عنوان (shahrvandi.tehran) ارسال کنند.» به گفته مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران به 200عکس برتر از زیباترین آدم برفی‌های شهر تهران جایزه ۳۰۰ هزارتومانی اهدا خواهد شد.


جای خالی نقاشی دیواری در محلات تهران

عضو شورای سیاستگذاری پنجمین دوسالانه دیوارنگاری شهری تهران درباره سیاست تأکید بر محلات در این دوره گفت: «به عقیده من باید به مسئله نقاشی دیواری در محلات نگاه جدی‌تری داشته باشیم زیرا جای این هنر در محلات ما بسیار خالی است.» به گزارش همشهری، محمدرضا فیروزه‌ای افزایش نقاشی دیواری در محلات را عنصر مهمی در زیباسازی شهری خواند و ادامه داد: «یکی از نکاتی که در سیاستگذاری این دوره از دوسالانه دیوارنگاری تهران مدنظر قرار گرفت، توجه و تأکید بر نقاشی دیواری در محلات بود، بنابراین ما سعی کردیم که با تمرکز بر این بخش، نقاشی دیواری را در محلات تهران نشر و گسترش دهیم؛ زیرا فکر می‌کردیم که در این بخش آنگونه که باید و شاید کار نشده است.» او عنوان کرد: «نقاشی دیواری می‌تواند بنا بر ویژگی‌های هر محله به‌خصوص محله‌های قدیمی، شکل داده شود که البته در برخی ‌نمونه‌ها تاکنون چنین اتفاقی رخ داده که متأسفانه درصد پایینی دارد.» فیروزه‌ای تأکید کرد: «به عقیده من باید به مسئله نقاشی دیواری در محلات نگاه جدی‌تری داشته باشیم زیرا جای این هنر در محلات ما بسیار خالی است و ما بیشتر نقاشی دیواری را در داخل شهر، اتوبان‌ها و... شاهد هستیم و عملا محلات خالی از این هنر باقی مانده‌اند. به‌نظر من کارهایی که در محلات انجام شده بسیار اندک است و نیاز دارد که گسترش پیدا کند.»


فعالیت ٢۴‌ساعته گرمخانه‌ها 

سرپرست سازمان خدمات رفاه شهرداری تهران از فعالیت ٢۴‌ساعته گرمخانه‌های پایتخت در روز برفی پایتخت خبر داد. سیدمالک حسینی با اشاره به بارش برف در شهر تهران به ایسنا گفت: «همشهریان تهرانی کارتن‌خواب‌های پایتخت را در این روزهای سرد از یاد نبرند و درصورت مشاهده افراد بی‌خانمان، مراتب را به ۱۳۷ اعلام کنند. کارتن‌‌خواب‌ها و افراد بی‌خانمان می‌توانند در طول روز نیز در گرمخانه‌ها بمانند.»
 او با اشاره به افزایش تیم‌های گشت این سازمان برای جذب افراد بی‌خانمان در این روزهای سرد، گفت: «همچنین ۵‌دستگاه اتوبوس به‌عنوان گرمخانه سیار در نزدیکی پاتوق‌های معروف که امکان دارد افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب به گرمخانه‌ها مراجعه نکنند، 
مستقر شده است.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید