• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 30 دی 1398
کد مطلب : 93247
+
-

مرگ زن جوان به 3بیمار زندگی بخشید

مرگ زن جوان به 3بیمار زندگی بخشید


پدر و مادر زنی که به‌دلیل مسمومیت دارویی دچار مرگ مغزی شده بود با چشمانی اشکبار با او وداع و اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کردند.
به گزارش همشهری، عصر روز جمعه 27دی‌ماه امسال زن 34ساله‌ای به نام فاطمه به بیمارستان شریعتی کرج منتقل شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد او دچار مسمومیت دارویی شده باشد. ابتدا به‌نظر نمی‌رسید وضعیت فاطمه وخیم باشد اما هرچه می‌گذشت هوشیاری‌اش کاهش می‌یافت. در این شرایط بود که پدر او از این ماجرا با خبر شد و خودش را به بیمارستان رساند. پزشکان می‌گفتند فاطمه شرایط خوبی ندارد با وجود این همه تلاش‌شان را برای نجات وی انجام دادند، اما در نهایت با کاهش سطح هوشیاری او دچار مرگ مغزی شد.
قربان، پدرفاطمه در این‌باره می‌گوید: پزشکان گفتند دخترم به‌دلیل مسمومیت دارویی دچار عارضه مغزی شده و هوشیاری‌اش خیلی پایین است. ما از آنها خواستیم هرکاری از دست‌شان برمی‌آید برای نجات دخترم انجام دهند. خودمان هم دست به دعا شدیم؛ اما دخترم دچار مرگ مغزی شد.
این مرد ادامه می‌دهد: باورمان نمی‌شد فاطمه که تا چند ساعت قبل حالش خوب بود ما را ترک کرده است اما آنچه اتفاق افتاده بود واقعیت داشت. فاطمه بی‌حرکت روی تخت بیمارستان و با کمک تجهیزات پزشکی اعضای بدنش زنده نگه‌داشته شده بود. دیگر از دست هیچ‌کس کاری ساخته نبود اما همان موقع یکی از مسئولان بیمارستان سراغم آمد و پیشنهادی داد. او گفت که اجازه بدهم اعضای بدن دخترم به بیماران نیازمند اهدا می‌شود.
این مرد درباره تصمیم‌اش برای اهدای اعضای فاطمه می‌گوید: وقتی درباره اهدای اعضای بدن دخترم با من صحبت کردند همان لحظه اول قبول کردم. قبلا درباره اهدای عضو چیزهایی شنیده بودم و می‌دانستم با این کار جان چند بیمار نیازمند از مرگ نجات پیدا می‌کند. به‌خاطر همین برای اهدای اعضای بدن فاطمه مصمم شدم. با اینکه خودم از صمیم قلب به این کار راضی بودم اما دوست داشتم خانواده‌ام نیز از این کار راضی باشند. وقتی ماجرا را با همسر و فرزندانم درمیان گذاشتم با اینکه شرایط روحی خوبی نداشتند، با تصمیمی که گرفته بودم موافقت کردند و پای برگه رضایت‌نامه را امضا کردیم.
پدر داغدار فاطمه درباره دخترش می‌گوید: دخترم زندگی سختی داشت و دلم برایش سوخت که به آرزوهایش نرسید. او یک مرتبه ازدواج کرده و شکست خورده بود بعد از آن هم درگیر مشکلات زندگی بود. از او یک دختر 2، 3ساله مانده که نمی‌دانم چطور مرگ مادرش را برایش توضیح دهم. فاطمه در زندگی‌اش همیشه امیدوار بود. چند روز قبل می‌گفت تصمیم گرفته راه زندگی‌اش را تغییر دهد و به یک آدم موفق تبدیل شود اما افسوس که فرصت این کار را پیدا نکرد و خیلی زود از پیش ما رفت و دخترش را هم تنها گذاشت.
دکتر ساناز دهقانی، رئیس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا درباره تصمیم بزرگ خانواده فاطمه می‌گوید: به‌دنبال موافقت خانواده داغدار فاطمه با اهدای اعضای بدن او، پیکر وی از کرج به بیمارستان سینای تهران منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. وی ادامه می‌دهد: با تلاش تیم پزشکی کلیه‌ها و کبد این بیمار جداسازی و به چند بیمار نیازمند پیوند زده شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید