• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 29 دی 1398
کد مطلب : 93165
+
-

شهدای حادثه کرمان 61 نفر شدند

شهدای حادثه کرمان 61 نفر شدند

تحقیقات برای روشن‌شدن علت حادثه مرگبار در جریان تشییع پیکر شهدای مقاومت در کرمان که موجب شهادت 60نفر شده بود همچنان ادامه دارد. این بررسی‌ها در حالی است که روز گذشته با جان‌باختن یکی دیگر از مصدومان، شمار شهدای این حادثه به 61نفر افزایش یافت.
به گزارش همشهری، 17دی‌ماه امسال در جریان مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان ازدحام جمعیت حادثه‌ساز شد. شمار شرکت‌کنندگان در این مراسم به‌حدی بود که صدها نفر زیر دست‌وپا گرفتار شدند و در نهایت 60نفر به شهادت رسیدند.
به‌دنبال این حادثه تلخ، بررسی‌ها برای روشن‌شدن علت اصلی این حادثه آغاز شد. همزمان شماری از مصدومان که در بیمارستان بستری بودند تحت مداوا قرار گرفتند و تلاش برای نجات آنها ادامه یافت. اما روز گذشته محمد صابری، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمان از جان‌باختن یکی دیگر از مصدومان این حادثه خبر داد و به ایلنا گفت: در جریان این حادثه 60نفر روز حادثه جان خود را از دست دادند و چندین مصدوم نیز به بیمارستان‌های کرمان منتقل شدند. وی ادامه داد: یکی از مصدومان که وضعیت خوبی نداشت روز گذشته جانش را از دست داد و شمار شهدای این حادثه به 61نفر افزایش یافت.
در همین حال رئیس‌کل دادگستری استان کرمان نیز از رسیدگی ویژه به این پرونده خبر داد. یدالله موحد در این‌باره گفت: با دستور ریاست قوه قضاییه، رسیدگی به حادثه کرمان در دستور کار ویژه دستگاه قضایی در استان کرمان قرار دارد. وی در دیدار با خانواده‌های مرحوم حمزه‌نژاد و ایرانپور در شهرستان بافت گفت: دستگاه قضایی استان کرمان بلافاصله پس از وقوع این حادثه تلخ، اقدامات قضایی خود را آغاز کرد و در همین رابطه پرونده‌ای در دادسرای مرکز استان کرمان تشکیل شده است.
وی تاکید کرد: تحقیقات تکمیلی از سوی دادسرای کرمان در حال انجام است.

این خبر را به اشتراک بگذارید