• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 29 دی 1398
کد مطلب : 93164
+
-

وحشت از آزادی قاتل سریالی

وحشت از آزادی قاتل سریالی

آزادی پرستار سالمندان که به اتهام قتل 5زن سالخورده در ایالت میشیگان آمریکا به تحمل 30سال حبس محکوم شده بود، باعث وحشت همسایه‌هایش شده است.
به گزارش همشهری به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، این پرستار قاتل که کاترین وود نام دارد در سال 1987دستگیر شد و پس از محاکمه در دادگاه به تحمل 30سال زندان محکوم شد. او همه این سال‌ها را در زندان‌گذراند. سپس  چند روز پیش حکم آزادی‌اش صادر و وی زیرنظر دادگاه به خانه‌ای در کارولینای جنوبی منتقل شد تا بقیه زندگی‌اش را در آنجا سپری کند. اما خبر آزادی این زن و بازگشت او به جامعه، وحشت به جان ساکنان کارولینا و همسایه‌های او انداخته است؛ تا جایی که آنها در مصاحبه با رسانه‌های آمریکا به آزادی این زن اعتراض کرده‌ و گفته‌اند که احساس اینکه یک قاتل سریالی در نزدیکی خانه آنها زندگی می‌کند و ممکن است جنایت‌های گذشته‌اش را تکرار کند، آنها را می‌ترساند.  
جان ایگمان، فرزند یکی از قربانیان کاترین وود می‌گوید: من واقعا برای افرادی که در نزدیکی این زن زندگی می‌کنند، احساس تأسف می‌کنم. من فکر می‌کنم که او(کاترین وود) برای جامعه خطرناک است. من مطمئن هستم که مأموران او را زیرنظر دارند، اما این حالت در نهایت برای دو سال ممکن است، ادامه یابد. اما پس از آن کاترین با اطمینان از اینکه دیگر کسی مراقبش نیست، می‌تواند هر آنچه را دلش می‌‌خواهد انجام دهد.
اما در محلی که این قاتل سریالی به تازگی در آنجا ساکن شده است نیز می‌توان متوجه ترس و وحشت   ساکنان شد. یکی از آنها می‌گوید: من واقعا شوکه شده‌ام. ما از این نگران هستیم که این زن دوباره دست به جنایت بزند. ما از این عصبانی هستیم که چرا در روزهای گذشته به ما اعلام نشد که این قاتل سریالی در محله‌ ما ساکن شده است. ما باید از اینکه او در همسایگی ماست، زودتر باخبر می‌شدیم.
 جنایت‌های کاترین وود به دهه 1980برمی‌گردد. زمانی که او به‌عنوان پرستار سالمندان در خانه‌ زنی که مبتلا به آلزایمر بود کار می‌کرد. در همان زمان بود که کارترین با زنی به نام گراهام دوست شد. دوستی آنها در مدت کوتاهی چنان عمیق شد که تصمیم گرفتند بازی خطرناکی را برای خودشان طراحی کنند. بازی‌ای که قربانیان آن زنان سالخورده بودند.
بعدها کاترین در جریان محاکمه‌اش گفت: طراح اصلی این جنایات گراهام بود. ما تصمیم گرفته بودیم به‌ترتیب حروف الفبا آدم بکشیم. به همین دلیل قتل‌‌ها را شروع کردیم و نخستین نفر همان زنی بود که من پرستارش بودم. روز حادثه وقتی در خانه را باز کردم و گراهام وارد شد، آن زن را خفه کرد و به قتل رساند. پس از آن بازی‌مان را ادامه دادیم اما شناسایی قربانیان براساس حروف الفبا سخت بود و برای همین تصمیم گرفتیم هر کسی را که خودمان انتخاب می‌کنیم به قتل برسانیم.

راز هولناک
جنایات این دو زن ادامه داشت و آنها 5زن سالخورده را به قتل رساندند، اما عجیب اینکه پلیس نتوانست پی به این قتل‌ها ببرد و همه قربانیان به تصور اینکه بر اثر بیماری یا کهولت سن جان باخته‌اند، به خاک سپرده شدند. تا اینکه بعد از مدتی کاترین که دچار عذاب وجدان شده بود نزد شوهرش راز قتل‌ها را بازگو کرد و این مرد با مراجعه به پلیس ماجرا را به مأموران گزارش کرد. با این گزارش، تیمی از مأموران وارد عمل شدند و پس از به‌دست آوردن شواهد کافی، کاترین را دستگیر کردند. او اعتراف کرد که با همدستی دوستش به نام گراهام 5زن را به قتل رسانده است. به این ترتیب گراهام نیز دستگیر شد و از آنجا که کاترین در اعترافاتش مدعی شده بود که گراهام عامل اصلی قتل‌ها بوده و او بوده که قربانیان را خفه می‌کرد، دادگاه گراهام را به حبس ابد و کاترین را به تحمل 30سال حبس محکوم کرد. حکمی که بعدها مورد اعتراض خانواده قربانیان و حتی افسران پلیس هم قرار گرفت. چرا که آنها اعتقاد داشتند عامل اصلی جنایات کسی جز کاترین نبوده و او نیز باید همانند همدستش به حبس ابد محکوم می‌شد. با این حال، پس از گذشت بیش از 30سال از این جنایات و پایان دوره محکومیت کاترین، وی که حالا حدودا 58ساله است از زندان آزاد شده و همسایه‌هایش از این وحشت دارند که وی بار دیگر جنایات سریالی‌اش را آغاز کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید