• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 28 دی 1398
کد مطلب : 93110
+
-

کرانچار علیه استیلی

حذف تلخ تیم امید باز هم آتش‌های زیر خاکستر را شعله‌ور کرد؛ تیمی که به‌نظر می‌رسید پرامید باشد اما پیش از ورود به این دور از مسابقه‌ها حواشی زیادی پشت سر گذاشته بود؛ حاشیه‌هایی که یک‌طرف همه آنها شخص حمید استیلی بود. استیلی در کنار 2سرمربی به‌عنوان مدیرفنی و سرپرست حضور داشت اما در نهایت خودش نفر اول کادرفنی شد و به‌عنوان نفر اول نیمکت حالا هدف اول حمله‌ها و انتقادهاست. تغییرات در ترکیب، استفاده از بازیکنان در پست‌های غیرتخصصی و ضعف مفرط گلزنی تیم محورهای اصلی نقدها به تصمیم‌های فنی استیلی است.
هرچند او پیش‌تر از سوی سرمربی قبلی به دخالت در امور فنی متهم شده بود و اینکه می‌خواهد کار دست خودش باشد. کار در نهایت دست استیلی بود و او نتوانست کار را دربیاورد. فرهاد مجیدی نفر قبلی نیمکت پیش از استیلی بود که به‌دلیل همین اختلاف‌ها از تیم امید جدا شد. او در همان زمان این اختلاف را علنی کرد: «یک تیم در دنیا بیاورید که سرپرستش مدیرفنی تیم هم هست! این پست را چه‌کسی در فدراسیون تعریف کرده است. در یک جلسه استیلی ناراحت بود و گفتم چرا ناراحتی؟ گفت چرا برای بازی با تیم ملی بزرگسالان ترکیب را با من هماهنگ نکردی؟ من هم گفتم لزومی ندارد این کار را کنم؛ من سرمربی هستم و تصمیم می‌گیرم. او هم گفت تو با ماجدی صحبت می‌کنی اما با من نه. من هم گفتم او دستیار من است و باید با او مشورت کنم. کسی با سرپرست یا مدیرفنی ترکیب را چک نمی‌کند. اصلا ما قبول می‌کنیم که سرپرست و مدیرفنی یک نفر باشد اما کجای دنیا مدیرفنی لباس ورزشی می‌پوشد و داخل زمین می‌آید؟ این را هم قبول می‌کنیم اما کجای دنیا مدیرفنی جلسه آنالیز می‌گذارد؟» 
حالا که تیم امید حذف شده، منتقدان جرأت بیشتری برای نقد اتفاق‌های پیرامون تیم پیدا کرده‌اند. زلاتکو کرانچار که پیش از مجیدی سرمربی تیم امید بود در هنگام برکناری ناگهانی‌اش به‌صورت مبهم از دخالت‌ها گفته بود. او روز گذشته در گفت‌وگو با ایلنا صریح‌تر از گذشته درباره رخدادهای زمان خودش صحبت می‌کند: «من همان موقع هم اگر یادتان باشد گفتم که استیلی تلاش دارد تا از نقش مدیرفنی وارد حیطه مربیگری شود که البته هربار با مقاومت من روبه‌رو شد و ایده‌هایش را نپذیرفتم. به همین‌خاطر برخی مواجهات رخ داد. تلاش کردم بخش کاری ایشان را نشان دهم که مشخص شود تا چه مرزی می‌تواند جلو برود. وظیفه مدیر این است که امکانات فراهم کند و مسائلی مثل بودجه و پاداش را بررسی کند و دخالت در امور فنی را اجازه نمی‌دهم. او البته از جایی که حمایت می‌شد هم کمک می‌گرفت.» کرانچار البته علاوه بر استیلی حتی پای کمیته فنی را هم وسط کشیده. کمیته فنی متشکل از محصص، ماجدی، معینی و محمدی که مجیدی هم با آنها دچار اختلاف شده بود: «استیلی مسئولیت قبول کرده و چه خوب است که همه نقش را گردن گرفته و عذرخواهی کرده است. ولی به‌دنبال ایشان تیمی هم پشت سرش بود از مطبوعات و کمیته فنی که حمایتش می‌کرد و به‌نظرم وقتش است آنها هم پاسخگو باشند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :