• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 28 دی 1398
کد مطلب : 93048
+
-

آزادی قدیمی‌ترین زندانی مرد بعد از 22سال

آزادی قدیمی‌ترین زندانی مرد بعد از 22سال

مردی که از 22سال قبل به اتهام قتل یکی از همکارانش به قصاص محکوم شده بود با اعلام گذشت اولیای دم سرانجام از زندان آزاد شد.
به‌گزارش همشهری، این مرد که کارمند یکی از اداره‌های دولتی بندرعباس بود اواسط سال76 با یکی از همکارانش درگیر شد. هرچند درگیری این دو همکار عادی به‌نظر می‌رسید اما وقتی کار بالا گرفت این مرد با چاقو به همکارش چند ضربه زد و موجب مرگش شد. به‌دنبال این حادثه تلخ متهم به اتهام قتل عمدی دستگیر شد. او در جریان محاکمه به قتل همکارش اعتراف کرد و گفت قصدی برای این کار نداشته و این قتل به شکل ناخواسته و اتفاقی رخ داده است. با وجود این از آنجا که همه شواهد و مدارک علیه او بود و از طرفی اولیای دم مقتول نیز اعلام کرده بودند خواسته‌شان قصاص است از سوی قضات دادگاه به قصاص محکوم شد. مدتی بعد همه مراحل قضایی پرونده ازجمله تأیید دیوان عالی کشور و استیذان نیز برگزار و همه‌‌چیز برای اجرای حکم قصاص آماده شد.
درحالی‌که قاتل در یک قدمی چوبه دار قرار داشت اولیای دم مدتی به او مهلت دادند اما این مهلت 22سال طول کشید تا اینکه چند روز قبل آنها اعلام کردند که قاتل را بخشیده‌اند. به این ترتیب وی پس از گذراندن 22سال حبس و در شرایطی که به قدیمی‌ترین زندانی مرد معروف شده بود از زندان بندرعباس آزاد شد.
علی صالحی، رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان در این‌باره به همشهری گفت: این مددجو پیش از این در یکی از ادارات دولتی مشغول به‌کار بود و ۲۲سال پیش در جریان یک درگیری با همکارش او را با ضربه چاقو به قتل رساند و پس از دستگیری و رسیدگی قضایی محکوم به قصاص نفس شد اما با پیگیری مسئولین قضایی و گذشت اولیای دم و اعلام رضایت آنها پس از 22سال حبس از زندان مرکزی بندرعباس آزاد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید