• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 28 دی 1398
کد مطلب : 93028
+
-

تشییع شهدای پرواز تهران-کی‌یف در شهرهای مختلف

تشییع شهدای پرواز تهران-کی‌یف در شهرهای مختلف

همزمان با پایان شناسایی هویت پیکر جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی، مراسم تشییع و تدفین شهدا در شهرهای مختلف ازجمله تهران، اصفهان، ساری و سنندج برگزار شد.
به گزارش همشهری، متخصصان پزشکی قانونی بعد از یک هفته کار شبانه‌روزی سرانجام تا شامگاه چهارشنبه موفق شدند پیکرهای 176قربانی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در نزدیکی فرودگاه امام خمینی را شناسایی کنند.
پیکر برخی شهدا در روزهای قبل به خانواده‌های‌شان تحویل داده شده و مراسم تشییع آنان برگزار شده بود. پنجشنبه نیز پس از تحویل پیکر تعداد دیگری از قربانیان مراسم تشییع آنان در شهرهای مختلف با حضور پرشور مردم برگزار شد.
در تهران پیکرهای محمدحسین اسدی لاری، زینب اسدی لاری و فاطمه محمودی پس از تشییع از مسجد گیاهی تجریش در محوطه امامزاده صالح به خاک سپرده شدند. در این مراسم که سیدحسن خمینی، یادگار امام بر پیکر قربانیان نماز میت اقامه کرد، مراسم تدفین در میان حزن و اندوه حاضران برگزار شد. ساعتی پیش از این مراسم نیز پیکر محمدمهدی الیاسی، ایمان قادری‌پناه و پریناز قادری‌پناه 3نفر دیگر از قربانیان هواپیما نیز در محوطه امامزاده صالح(ع) به خاک سپرده شده بود.
همزمان با این مراسم در اصفهان نیز پیکر 11نفر از قربانیان سانحه هوایی تشییع شد. در این مراسم که از میدان فیض اصفهان آغاز شد پیکرهای فرزانه نادری، سیدنوژن صدر، امیر اشرفی، فاطمه قاسمی، منصور اثنی‌عشری، سیدمهران ابطحی، سیدمهدی امامی، ساجده سرائیان، محمود عطار، شکوفه چوپان‌نژاد و مهدی اسحاقیان تشییع و 9پیکر در گلستان شهدای این شهر به خاک سپرده ‌شد و پیکر ۲شهید دیگر به گلزار شهدای شهرهای دُرچه و نجف‌آباد منتقل شد.
در سنندج نیز پیکر 2قربانی دیگر به نام‌های آروین مرتب و همسرش آیدا فرزانه بر دوش خانواده‌های داغدار و مردم این شهر تشییع و در بهشت محمدی سنندج به خاک سپرده شدند.
همچنین در ساری نیز پیکر روجا آزادیان یکی دیگر از جانباختگان سانحه هوایی در گلزار ملامجدالدین ساری به خاک سپرده شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید