• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
پنج شنبه 26 دی 1398
کد مطلب : 92983
+
-

7قربانی در واژگونی مرگبار اتوبوسی در کرمان

7قربانی در واژگونی مرگبار اتوبوسی در کرمان

«روزها می‌گذرد، حادثه‌ها می‌آید...» حوادث، این روزها بخش مهمی از زندگی‌مان شده است. از سقوط هواپیمای اوکراینی و جان باختن ده‌ها نفر در تشییع پیکر سردار سلیمانی تا حادثه سیل سیستان و بلوچستان. اما در تازه‌ترین حادثه واژگونی اتوبوسی با 38سرنشین در شهرستان بردسیر کرمان جان 7نفر از آنان را گرفت و 31نفر دیگر را نیز تا یک قدمی مرگ پیش برد.
به گزارش همشهری، این اتوبوس روز سه‌شنبه با 38سرنشین مشهد را به مقصد بندرعباس ترک کرد. اتوبوس پس از عبور از شهرهای مختلف سرانجام به استان‌های کرمان و هرمزگان رسید. ساعت2:43 بامداد دیروز این اتوبوس به کیلومتر 45محور کرمان - بردسیر رسیده بود که بنا به دلایل نامعلومی از مسیر اصلی منحرف و واژگون شد. مسافران که بیشترشان خواب بودند با تکان‌های شدید اتوبوس وحشت‌زده از خواب پریدند و فریاد می‌کشیدند اما لحظاتی بعد وقتی گرد و خاک ناشی از واژگونی اتوبوس فرونشست فقط صدای ناله و درخواست کمک سرنشینان اتوبوس بود که به گوش می‌رسید.
دقایقی بعد گروه‌های امداد و نجات راهی محل حادثه شدند تلاش برای نجات سرنشینان اتوبوس آغاز شد. هیچ‌کس به درستی نمی‌دانست که بر سر 38مسافر اتوبوس چه آمده است. با این حال لحظاتی بعد معلوم شد که در این حادثه 7نفر جان خود را از دست داده و 31نفر دیگر مصدوم شده‌اند.
محمدرضا صابری، رئیس اورژانس کرمان در این‌باره به فارس گفت: به‌دنبال وقوع این حادثه 6تیم فوریت پزشکی به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. وی ادامه داد: 2نفر در صحنه درمان شدند و 20نفر به بیمارستان شهید باهنر، 5نفر بیمارستان فاطمه زهرا و 4 نفر به بیمارستان سیدالشهدا کرمان منتقل شدند. به‌گفته رئیس اورژانس کرمان حال 2نفر از مصدومان وخیم است و بقیه مصدومان که دچار شکستگی و... شدند در حال درمان هستند.
براساس اعلام اداره کل پزشکی قانونی استان کرمان جانباختگان این حادثه شامل ۵ زن و ۲مرد هستند که بین ۱۸ تا ۶۰سال سن داشتند. در همین حال سرهنگ علی‌اکبر نصیری، رئیس پلیس‌راه شمال استان کرمان درباره علت وقوع این حادثه به ایسنا گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تخطی از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده علت اصلی وقوع این حادثه است.

این خبر را به اشتراک بگذارید