• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 26 دی 1398
کد مطلب : 92979
+
-

وداع با شهدای پرواز مرگ

وداع با شهدای پرواز مرگ

شناسایی هویت جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی همچنان ادامه دارد و تا دیروز پیکرهای 148نفر شناسایی شدند. در این میان برخی از خانواده‌ها که پیکر عزیزانشان را تحویل گرفته بودند، روز گذشته آنها را به خاک سپردند.
به گزارش همشهری، متخصصان پزشکی قانونی در تلاش هستند تا هرچه زودتر پیکرهای 176سرنشین هواپیمای اوکراینی که هفته گذشته در حوالی فرودگاه امام خمینی(ره) دچار حادثه شد را شناسایی کنند و تا ظهر دیروز موفق به شناسایی پیکر 148نفر از قربانیان شدند و 57پیکر نیز به خانواده‌هایشان تحویل داده شده است.
به گفته مهدی فروزش، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از ۱۷۶‌جانباخته این هواپیما ۱۴۷ نفر ایرانی، ۱۱‌نفر اوکراینی، ۱۲‌نفر افغانستانی، 4 نفر سوئدی و 2‌نفر کانادایی هستند. همچنین یک‌نفر نیز تابعیت دوگانه انگلیسی - ایرانی دارد که در شمار ایرانیان جانباخته محاسبه شده است.
از سوی دیگر با آغاز روند تحویل پیکرهای قربانیان این حادثه، خانواده‌های داغدار که یک هفته چشم انتظار پیکر عزیزانشان بودند، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مراسم تشییع و تدفین آنها را برگزار کردند. روز گذشته در تهران خانواده سیاوش غفوری‌آذر و سارا ممانی، زوج جوانی که در این حادثه جان خود را از دست داده بودند با آنها وداع کردند و پیکرهایشان در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.
در گلستان نیز پیکرهای 3جانباحته دیگر سانحه هوایی با حضور پرشور مردم تشییع و به خاک سپرده شد. دکتر سیاوش مقصودلو و همسرش دکتر آزاده کاوه و دخترش پریا مقصودلو 3 گلستانی جانباخته در این سانحه هوایی بودند. در مراسم وداع با این 3قربانی که در مصلای گرگان برگزار شد آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان بر پیکر شهدای نماز خواند و در ادامه مراسم تدفین در گلزار شهدای امامزاده عبدالله گرگان برگزار شد.
پیشوای ورامین نیز شاهد تشییع و خاکسپاری 3نفر از قربانیان سانحه هوایی بود. در این شهر محسن، سکینه و مطهره احمدی از اتباع افغانستانی ساکن شهرستان پیشوا تشییع و با حضور مسئولان محلی در حرم امامزاده جعفر(ع) و در گلزار شهدا به خاک سپرده شدند.
همچنین در کرمان پیکر دکتر امیرحسین قاسمی، دانشجوی تخصص مغز و اعصاب با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و خانواده وی از محل بیمارستان پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد صاحب‌الزمان کرمان تشییع و به خاک سپرده شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید