• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 26 دی 1398
کد مطلب : 92980
+
-

دانشجوی کارگردانی سناریوی سرقت نوشت

داخلی
دانشجوی کارگردانی سناریوی سرقت نوشت

دختر دانشجوی رشته کارگردانی طراح نقشه سرقت از مرد عراقی در تهران بود.
به گزارش همشهری، تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی تهران برای دستگیری این باند با شکایت مردی عراقی آغاز شد. این مرد با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی به مأموران گفت: همراه همسرم از عراق برای معالجه و درمان به تهران آمدیم و حدود ساعت 11به قصد رفتن به بیمارستان از خانه خارج شدیم. در خیابان بودیم که ناگهان سرنشین یک دستگاه خودروی سواری از ماشین پیاده شد و به سمت ما آمد. او در یک لحظه کیف دستی‌ام را قاپید و به طرف ماشین دوید و پس از سوار شدن فرار کرد. داخل کیف دو میلیون تومان وجه نقد، صدهزار دینار عراقی و دو دستگاه تلفن همراه و مدارکمان بود که سرقت شد.
با شکایت این مرد، تیمی از مأموران راهی محل سرقت شدند و به تحقیق در آن حوالی پرداختند. آنها به‌دنبال سرنخی از دزدان بودند و کمی بعد متوجه شدند که دوربین‌ مداربسته‌ای در آن نزدیکی تصویر خودروی سارقان را ضبط کرده است. این تصاویر نشان می‌داد که دزدان با یک پراید سفید دست به سرقت زده‌اند اما تنها چند رقم از پلاک خودروی آنها معلوم بود.
در این شرایط بررسی‌ها ادامه یافت و کارآگاهان با در اختیار داشتن همان چند رقم و تحقیقات تخصصی موفق شدند شماره پلاک خودرو را بازخوانی کنند. اما در ادامه معلوم شد که این خودرو سرقتی است و مدتی قبل در یکی از خیابان‌های تهران از سوی زورگیران ناشناس به سرقت رفته است.
هر چند به‌نظر می‌رسید که تحقیقات پلیس با بن‌بست روبه‌رو شده اما مدتی بعد مشخص شد دزدان خودروی سرقتی را در خیابانی در منطقه حکیمیه رها کرده‌اند و خودرو توسط مأموران کلانتری به پارکینگ منتقل شده است. طبق گزارش مأموران کلانتری در جریان بازرسی داخل این خودرو یک کارت ملی نیز پیدا شده بود.
کارت ملی متعلق به زنی میانسال بود که وقتی صاحب خودروی مسروقه آن را دید تأکید کرد که وی را نمی‌شناسد و نمی‌داند که این زن کیست. بنابراین دو فرضیه وجود داشت، اول اینکه کارت ملی متعلق به یکی از طعمه‌های باند است و دوم اینکه دزدان آن را داخل ماشین جا گذاشته‌اند.
کارآگاهان در ادامه بررسی موفق شدند صاحب کارت ملی را شناسایی کنند و در ادامه بررسی‌ها متوجه شدند که این زن پسر جوانی به نام فرید دارد که مجرم سابقه‌دار است. تحقیقات نشان می‌داد که فرید مدتی قبل به جرم زورگیری دستگیر شده و به زندان افتاده بود اما در ادامه معلوم شد که وی به تازگی از زندان آزاد شده است.
پازل سرقت از مرد عراقی در حال تکمیل بود و کارآگاهان عکسی از فرید را که در پرونده او موجود بود، مقابل مرد عراقی گذاشتند. او به محض دیدن مرد جوان وی را شناسایی کرد و گفت که او همان مردی است که به وی حمله کرده و کیف‌دستی‌اش را دزدیده‌. به این ترتیب دستور بازداشت فرید صادر و تحقیقات برای دستگیری او آغاز شد.

رد پای یک آشنا
ماموران که به‌دنبال سرنخی از سارق کیف مرد عراقی بودند، در نهایت موفق شدند مخفیگاه او را شناسایی و مرد جوان را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند. وی که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به سرقت از مرد عراقی اعتراف کرد و مدعی شد که نقشه سرقت را دختر موردعلاقه‌اش که دانشجوی رشته کارگردانی است کشیده است. به این ترتیب مخفیگاه دختر جوان نیز شناسایی و او در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. این دختر که مونا نام دارد در بازجویی‌ها گفت: مدتی قبل یکی از دوستان ما که فردی عراقی است، نشانی‌هایی از یکی از هموطنانش داد و گفت که او به تازگی برای درمان و معالجه به ایران آمده و در شهرری سکونت دارد. دوستمان می‌گفت که مرد عراقی پول زیادی دارد و هر وقت از خانه خارج می‌شود، داخل کیفش پر از پول است. با شنیدن این حرف‌ها وسوسه سرقت به جانم افتاد و نقشه کشیدم که بر سر راه او کمین کنیم و کیفش را بدزدیم. نقشه‌ام را با فرید در میان گذاشتم و روز حادثه با یک خودروی پراید سرقتی به شهرری رفتیم و منتظر ماندیم تا این مرد از خانه خارج شود. وقتی او همراه همسرش وارد خیابان شد، فرید به او حمله کرد و کیفش را دزدید. بعد هم پول‌های سرقتی را تقسیم کردیم که همه آن صرف خوشگذرانی شد.
به گفته سرهنگ کرم یوسف‌‌وند، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران، پس از اعترافات دختر دانشجو، همدست عراقی آنها نیز دستگیر شد. تحقیقات برای مشخص شدن دیگر جرایم ارتکابی از سوی این باند ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید