• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 26 دی 1398
کد مطلب : 92969
+
-

توقیف 5هزار و 369موتورسیکلت در 3‌ماه گذشته

جانشین و معاون هماهنگ‌کننده پلیس راهور تهران بزرگ از توقیف 5هزار و 369موتورسیکلت از آغاز اجرای طرح ساماندهی رانندگی با موتورسیکلت در 60نقطه تهران خبر داد.
سرهنگ سیدابوالفضل موسوی‌پور در گفت‌وگو با شهرنوشت، ضمن اعلام این خبر افزود: بیش از 34هزار برگ اعمال قانون برای موتورسیکلت‌سواران متخلف صادر شده است.
او با بیان اینکه بیش از 18هزار نفر فرم ارشاد دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: فرم ارشاد شامل توضیحات قانونی در مورد نحوه تردد موتورسیکلت‌سواران در شهر است. فرد متخلف بعد از پرکردن فرم ارشاد، برای عدم‌تکرار تخلف تعهد می‌دهد و درصورت مشاهده تخلف دوباره، مأمور راهنمایی و رانندگی می‌تواند اعمال قانون کند.
طرح ساماندهی رانندگی با موتورسیکلت از روز سه‌شنبه 14آبان سال98 در 60نقطه شهر تهران در حال اجراست. در این طرح با 8مورد تخلف شامل حرکت در خلاف جهت، حرکت در خطوط ویژه، حرکت در پیاده‌رو، عبور از چراغ قرمز، همراه نداشتن مدارک، نداشتن پلاک، مخدوش بودن پلاک و حرکات مخاطره‌آمیز؛ موتورسیکلت توقیف و به پارکینگ هدایت می‌شود.
در مواردی مانند پوشاندن پلاک با قفل، تلق، حمل بارهای نامتعارف با موتورسیکلت، عدم‌استفاده صحیح از کلاه ایمنی استاندارد و ایستادن روی خط عابرپیاده موتورسیکلت به پارکینگ هدایت نمی‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید