• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 25 دی 1398
کد مطلب : 92922
+
-

پنجمین تیم ابدی هزینه!

بهروز رسایلی| نقل‌وانتقالات زمستانی فوتبال ایران به پایان رسید. چند نکته بخوانید از پنجره‌ای که آنقدرها هم جذاب و پراتفاق نبود.
  مربی به جای بازیکن
قاعدتا مهم‌ترین اتفاق در پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی بین 2 نیم‌فصل باید مربوط به جابه‌جایی بازیکنان باشد اما امسال در ایران بمب خبری به انتقال یک مربی اختصاص پیدا کرد؛ انتقال یحیی گل‌محمدی از شهرخودروی مشهد به پرسپولیس. این انتقال هزینه و حواشی زیادی داشت و به‌نظر می‌رسد داستان‌های مربوط به آن حالا حالاها ادامه داشته باشد.
  در مسیر بختیار و مسلمان؟
در مورد بازیکنان اما شاید مهم‌ترین انتقال مربوط به سروش رفیعی بود؛ هافبکی که رضایتنامه‌اش را از شهرخودرو گرفت و به سپاهان پیوست. سپاهان چهارمین تیم سروش در 2 سال گذشته است؛ یک نشانه خطرناک برای بازیکنی که روزی جزو استعدادهای مهم فوتبال ایران به شمار می‌رفت. او حالا در مسیر اسم‌های بزرگ و تمام‌شده فوتبال ایران گام برمی‌دارد؛ سروش باید مراقب باشد به سرنوشت بختیار و مسلمان دچار نشود. این شاید آخرین مجال جدی رفیعی برای اثبات خودش باشد؛ بازیکنی که در نیم‌‌فصل اول تنها 2 پاس گل داد و گفته می‌شود یحیی گل‌محمدی هم چندان از عملکرد او رضایت نداشت. از همه اینها که بگذریم، سپاهان در نیم‌فصل با جذب رفیعی، طیبی و ترکمان مستعد
 سر و صدای زیادی کرد اما این تیم از دیدگاه امیر قلعه‌نویی از نظر هزینه همچنان و تا ابد پنجمین تیم لیگ برتر باقی خواهد ماند!
  همه، منهای دانیال!
از زمان آغاز پنجره زمستانی، دانیال اسماعیلی‌فر یکی از گزینه‌های محبوب برای جابه‌جایی بود اما ذوب‌آهن تحت هیچ شرایطی حاضر نشد این بازیکن را تحویل مشتریان گردن‌کلفت و دست به جیبش بدهد. استدلال ذوبی‌ها این بود که وضع‌شان در جدول خوب نیست و ناچارند دانیال را نگه دارند اما در شرایطی که همه حواس مدیران باشگاه به حفظ اسماعیلی‌فر بود، نصف تیم جدا شدند! ارسلان مطهری، میلاد فخرالدینی، زبیر نیک‌نفس، محمدرضا خلعتبری و... از ذوب‌آهن جدا شدند اما مهم این است که دانیال مانده! جالب‌تر از همه اینکه مهم‌ترین خرید ذوب‌آهن فرشاد محمدی‌مهر بوده که او هم مثل اسماعیلی‌فر دفاع راست است؛ یعنی این تیم الان دو تا دفاع راست خوب دارد و دیگر هیچی ندارد؛ حتی سرمربی!
   مارکوپولو؛ تا 40 سالگی در مشهد
بامزه است که باشگاه شهرخودرو با محمدرضا خلعتبری 37ساله قرارداد 2 سال‌ونیمه می‌بندد. این یعنی استاد تا حوالی 40 سالگی در مشهد باقی خواهد ماند؛ شهری که اوج درخشش او در آن بود. البته اگر دیدید خلعتبری همین ابتدای فصل آینده راهی یک تیم دیگر شد هم زیاد تعجب نکنید؛ چون او هم یکی از مارکوپولوهای پرشمار فوتبال ایران است. حضور در شهرخودرو، چهاردهمین انتقال خلعت در سطح اول فوتبال ایران است و او بعد از بازنشستگی می‌تواند به‌عنوان پیشکسوت نیمی از تیم‌های موجود، مطرح، گمنام و حتی منحل‌شده کشور مصاحبه کند!
   التهاب ادامه دارد
اتمام مهلت پنجره زمستانی اما به‌معنای پایان التهاب جابه‌جایی‌ها نیست. هم‌اکنون ذوب‌آهن سرمربی ندارد و باید دید مدیران این باشگاه چه انتخابی برای نیمکت‌شان خواهند داشت. در مورد شهرخودرو هم حرف از حضور علیرضا منصوریان است که اگر رخ بدهد، همکاری دوباره او با مهدی رحمتی فوق‌العاده جنجالی خواهد بود. همچنین سرنوشت سرمربی تیم ملی هم مشخص نیست و ممکن است این مسئله، معادلات لیگ را تحت‌تأثیر قرار بدهد. می‌گویند ممکن است امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی شود؛ در این صورت نیمکت سپاهان هم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مدعیان قهرمانی این فصل، بلاتکلیف خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید