• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 24 دی 1398
کد مطلب : 92782
+
-

کودکانی که کتاب می‌خوانند، درآمد بیشتری دارند

دریچه
کودکانی که کتاب می‌خوانند، درآمد بیشتری دارند


محققان ایتالیایی در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند، کودکانی که بیشتر کتاب می‌خوانند در سال‌های آینده درآمد بیشتری کسب می‌کنند.
به‌گزارش تلگراف، براساس یافته‌های محققان دانشگاه پاوودای ایتالیا به‌نظر می‌رسد این کودکان در آینده قدرت اقتصادی بیشتر و ذهن خلاقانه‌تری دارند. محققان همچنین تخمین زده‌اند که آموزش و تحصیلات، تأثیر بسیاری بر رفتار و طرز برخورد کودکان در بزرگسالی دارد. افراد برای انجام کار و یافتن فرصت‌‍‌های بهتر شغلی، نیاز به شانس ندارند. داشتن فرصت‌های مناسب شغلی مستلزم دارا بودن سواد انجام کار در یک رشته خاص و دانش کلی سخن گفتن، طرز برخورد و اخلاق کاری فرد است.
در این تحقیق تمایزی بین افرادی که در مناطق شهری زیسته‌اند با ساکنان مناطق روستایی ایجاد شده است و این سؤال مشترک از آنها پرسیده شد که تا 10سالگی چه کتاب‌هایی خوانده‌اند. در مقایسه، افراد کتابخوان فرصت‌های شغلی بهتری نسبت به بقیه خواهند داشت. شاید دلیل اهمیت کتابخوانی این است که سبب می‌شود کودکان به خواندن بهتر درس‌هایشان در مدرسه ترغیب شوند. از طرف دیگر وجود کتاب در خانه، نشانه خوب بودن شرایط اجتماعی و اقتصادی خانه است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید