• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 22 دی 1398
کد مطلب : 92600
+
-

ارائه بودجه 99 تهران تا آخر دی

از شورا چه خبر؟
ارائه بودجه 99 تهران تا آخر دی

تنها 9روز دیگر فرصت باقی‌مانده تا شهرداری لایحه بودجه سال آینده را به شورای شهر ارسال کند. به گزارش همشهری، در این میان خبر می‌رسد که با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، لایحه بموقع ارسال خواهد شد و به این ترتیب تا پایان دی لایحه بودجه از سوی شهرداری تهران به شورای شهر تهران ارائه خواهد شد. البته هنوز جزئیاتی از این بودجه رسانه‌ای نشده است. دیروز زهرا نژادبهرام اعلام کرد که رقم بودجه 99شهرداری تهران هنوز مشخص نیست. این عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران همچنین درباره متمم بودجه 98شهرداری، گفت: «شهرداری تهران درخصوص بودجه 98شهرداری تهران، متمم بودجه‌ای را به مبلغ 5هزار و 600میلیارد تومان به شورای شهر تهران ارائه کرده است تا این رقم به بودجه 19هزار میلیاردی شهرداری تهران در سال 98 اضافه شود که این موضوع در دست بررسی است.»
جدا از بحث بودجه، امروز بررسی 5موضوع شهری در دستور کار جلسه شورای شهر تهران قرار دارد. براساس این گزارش در یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورا که امروز یکشنبه 22دی برگزار می‌شود، با بررسی یک فوریت طرح «الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه ساماندهی و تعیین‌تکلیف استفاده موقت اداری و خدماتی از واحد‌های مسکونی در پهنه‌های مجاز مطابق طرح تفصیلی که در شرایط فعلی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند» همراه خواهد بود. بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور پروانه ساختمانی مبتنی بر مرغوبیت مکانی املاک در شهرداری تهران» نیز در دستور بعدی جلسه خواهد بود. بررسی لایحه «سند جامع مشارکت و سرمایه‌گذاری شهرداری تهران» و بررسی طرح «استفاده از ظرفیت‌های همکاری و مشارکت شهرداری تهران در حمایت از مشاغل خانگی تولیدی افراد در معرض آسیب» نیز ازجمله دستور‌های جلسه امروز خواهد بود. همچنین بررسی لایحه «اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران» و بررسی لایحه «دستورالعمل اجرایی بند(چ) تبصره 8مصوبه بودجه سال 98شهرداری تهران، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه با موضوع «برون‌سپاری مطالبات معوقه غیرقابل دسترس شهرداری تهران» نیز در دستور قرار دارد. انتخاب نماینده شورای اسلامی شهر تهران جهت عضویت در هیأت انضباطی موضوع «تبصره یکم ماده 8دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائه‌دهندگان خدمات هوشمند مسافر مشمول قانون نظام صنفی کشور» و نیز صورت‌جلسه سی‌و‌ششمین جلسه کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران در جلسه امروز شورا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


آلودگی هوا را نمی‌توان با قید فوریت بررسی کرد
رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران گفته که معضل آلودگی هوا موضوعی نیست که با قید فوریت در شورا بتوان حل کرد. به گزارش همشهری، ‌زهرا صدراعظم‌نوری در تشریح کارایی مطرح شدن طرح‌های یک فوریتی یا دوفوریتی برای کاهش آلودگی هوا گفت: بحث آلودگی هوا موضوعی نیست که بتوان آن را با قید فوریت در صحن شورای شهر بررسی کرد و پس از بررسی آن را با تصویب به مرحله اجرا رساند. رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران گفت: روزی شهردار اسبق تهران گفت که به من اختیار دهید تا موضوع آلودگی هوا را حل کنم. صدر اعظم نوری تصریح کرد: مطرح شدن این‌گونه صحبت‌ها نشان می‌دهد که درک درستی از موضوع آلودگی هوا وجود ندارد و اعضای شورای شهر پنجم نیز باید از این موضوع اطلاع پیدا کنند که چه طرحی قابلیت مطرح شدن با قید فوریت را دارد. در صحن شورای شهر تهران برخی از اعضا با جمع‌آوری تعدادی امضا خواستار طرح دوفوریتی برای مقابله با آلودگی هوا شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید