• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 22 دی 1398
کد مطلب : 92555
+
-

نقشه 3همکلاسی برای سرقت و گروگانگیری


3همکلاسی برای تهیه هزینه خرید مواد و پول بنزین، سناریوی سرقت و گروگانگیری طراحی کردند اما خیلی زود لو رفتند.
به گزارش همشهری، چند روز پیش مرد جوانی به اداره پلیس رفت و گفت به دام 3گروگانگیر سارق گرفتار شده است. وی در توضیح ماجرا گفت: کارمند شرکت هستم و برای سرکشی به کارهایم صبح زود باید در محل کارم حاضرشوم. به همین دلیل روز حادثه ساعت 4صبح از خانه‌ام حوالی آزادی بیرون آمدم تا به شرکت بروم. منتظر تاکسی بودم که یک خودروی پراید نقره‌ای رنگ مقابل پایم ترمز کرد. خودرو به جز راننده، ‌2 سرنشین دیگر هم داشت که من تصور کردم مسافر هستند. به همین دلیل سوار ماشین شدم اما کمی بعد پی به نیت آنها بردم. هر 3با یکدیگر همدست بودند؛ چون در بین راه یکی از آنها چاقویی روی گردنم گذاشت و مرا تهدید به مرگ کرد. دزدان با تهدید اموالم را که شامل پول، گوشی موبایل، لپ‌تاپ و دسته چکم بود سرقت کردند. آنها مرا به حوالی شهر بهارستان بردند و پس از یک ساعت در بیابان‌های آنجا رهایم کردند.
با این شکایت، تحقیقات در این خصوص آغاز شد تا اینکه چند روز بعد مردی که با یک برگه چک 5میلیونی متعلق به شاکی بود راهی بانک شد تا آن را وصول کند. امضای آن جعلی بود و در این شرایط مسئولان بانک موضوع را به پلیس اطلاع دادند. مردی که برای وصول چک به بانک مراجعه کرده بود می‌گفت صاحب رستورانی در تهران است. وی می‌گفت فردی تحت عنوان مشتری به مغازه وی مراجعه کرده و در ازای سفارش 300پرس غذا، این چک را تحویل وی داده است. او از ماجرای سرقت و جعلی‌بودن چک بی‌اطلاع بود. با تحقیق از وی مأموران به فردی که غذا سفارش داده و از دوستان پیک رستوران بود رسیدند. این فرد اما زورگیر سابقه‌داری بود که چند روز قبل به اتهام سرقت در اسلامشهر دستگیر شده و در زندان بود.
قاضی احسان زمانی، بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران دستور داد تا متهم برای تحقیق به دادسرا منتقل شود. او در بازجویی‌ها به سرقت و گروگانگیری اقرار کرد و گفت: نیمه‌های شب بود که در اسلامشهر با 2 نفر از همکلاسیانم دور هم نشسته بودیم. می‌خواستیم مواد بکشیم اما دوستانم موادشان ته کشیده بود. باید می‌رفتیم تا از قاچاقچی مواد بخریم اما پولی نداشتیم. از سوی دیگر باک بنزین‌مان هم خالی شده بود و پولی برای تامین هزینه بنزین نداشتیم. این شد که با همدستی دوستانم تصمیم گرفتم در خیابان‌های تهران بچرخیم و سوژه‌ای پیدا کنیم برای ربودن و سرقت اموالش. وی ادامه داد: سوار بر ماشین شدیم و وقتی به تهران رسیدیم چشم‌مان به مردی افتاد که منتظر ماشین بود. او را سوار کردیم و با تهدید چاقو دست به سرقت اموالش زدیم. وی ادامه داد: سوژه دوم را در اسلامشهر شناسایی کردیم که به‌نظرم از طریق دوربین‌های مداربسته شناسایی و دستگیر شدم اما همدستانم فراری هستند. متهم پس از اقرار به سرقت و گروگانگیری بازداشت شد و بازجویی از وی برای کشف جرایم احتمالی دیگر و شناسایی متهمان فراری این گروه ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید