• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 21 دی 1398
کد مطلب : 92449
+
-

الزامات بیمه‌نامه‌ مسافرتی

    ارائه بیمه‌های مسافرتی ازجمله سازوکارهایی است که برای آرامش مسافران از طریق جبران خساراتی غیرقابل‌ پیش‌بینی، بهره‌گیری از خدمات پزشکی، پیگیری مدارک یا وسایل دزیده شده ‌و... مدنظر قرار گرفته است؛ در واقع تلاش شده تا با ارائه بیمه‌‌نامه‌های معتبرمسافرتی با پوشش‌های مناسب، تشویش و نگرانی احتمالی مسافران در سفرهای داخلی و خارجی تا حد قابل توجهی کاهش یابد.
   اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید توجه کنید که برای انجام چنین سفرهایی خرید بیمه مسافرتی اجباری است و مسافران باید الزاما برگه خرید بیمه مسافرتی را همراه با پاسپورت یا ویزا به همراه داشته باشند. داشتن چنین بیمه‌نامه‌ای برای هر نوع سفر کاری، تفریحی و گردشگری یا سفرهایی که به ویزای شینگن و غیرشینگن ارتباط دارد برای کاهش هزینه‌های احتمالی، ضروری است.
   بسیاری از آژانس‌های مسافرتی به همراه تهیه بلیت نسبت به بیمه مسافران خارجی اقدام می‌کنند اما درصورتی که همانند انتخاب هتل، خرید بلیت هواپیما و...برای بیمه مسافرتی نیز وسواس دارید، می‌توانید نسبت به خرید بیمه مسافرتی به‌صورت آنلاین از سایت‌های معتبر یا مراجعه به دفاتر کارگزاری بیمه و با در اختیارداشتن اطلاعاتی مانند کشور مقصد، مدت‌زمان اقامت و اطلاعات فردی و ویزای خود، پس از اطلاع از سقف پوشش بیمه‌نامه نسبت به خرید آن اقدام کنید.
   گرچه برای انجام سفرهای داخلی نیازی به خرید بیمه مسافرتی نیست اما آژانس‌های گردشگری برگزار‌کننده تورهای ایران‌گردی موظف هستند تا مسافران را بیمه کنند با وجود این داشتن بیمه‌های شخصی مانند بیمه تأمین اجتماعی، خدمات درمانی و تکمیلی کافی است تا اگر حادثه‌ای رخ داد از خدمات همین بیمه‌ها بهره‌مند شوید.
    توجه داشته باشید که بسته به نوع سفرتان می‌توانید برای خرید انواع بیمه مسافرتی به‌صورت فردی یا گروهی اقدام کنید. بیمه‌های مسافرتی انفرادی مخصوص هر شخص است اما بیمه‌های مسافرتی گروهی برای مواردی مانند تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و اردوهای تحصیلی و... انجام می‌شود و حداقل تعداد بیمه‌شدگان ۱۰ نفر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید