• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 18 دی 1398
کد مطلب : 92298
+
-

سفر غیرمنتظره پوتین به دمشق

جهان‌نما
سفر غیرمنتظره پوتین به دمشق


ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، دیروز در سفری غیرمنتظره به سوریه رفت و در دمشق با بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش آسوشیتدپرس، سفر پوتین از پیش برنامه‌ریزی نشده بود و او به‌صورت غیرمنتظره به دمشق رفته است. او در پایگاه روسیه در دمشق با اسد ملاقات کرد.
پوتین، در حالی به دمشق سفر کرده است که ترور سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکا، تنش‌ها در منطقه را افزایش داده است. بشار اسد با کمک سردار سلیمانی و پوتین توانست قدرت را حفظ کند. پوتین آخرین بار در سال 2017به سوریه سفر کرده بود و در پایگاه حمیمیم در لاذقیه، پیروزی نیروهای روسیه را اعلام کرد.
به گزارش حریت، پوتین قرار است امروز در ترکیه با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای خود دیدار کند. او برای شرکت در مراسم افتتاح خط لوله گاز ترک‌استریم به استانبول سفر می‌کند. این خط لوله، گاز طبیعی روسیه را به ترکیه و بعد از زیر دریای سیاه به اروپا می‌رساند. پوتین، قرار است در این دیدار درباره موضوعات مختلف ازجمله حضور نظامی ترکیه در لیبی با رجب طیب اردوغان صحبت کند.
برنامه کاری پوتین، از ابتدای هفته تحت‌تأثیر ترور سردار سلیمانی بوده و براساس خبر اعلام شده، قرار است او شنبه در مسکو میزبان آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان باشد. دو طرف در این دیدار، درباره شرایط منطقه و موضوعات دیگری ازجمله اوکراین با هم گفت‌وگو خواهند کرد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید