• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 17 دی 1398
کد مطلب : 92246
+
-

بارش‌ نزولات جوی در ایران نرمال شد

بارش‌ نزولات جوی در ایران نرمال شد

 رئیـس مـرکز ملی خشکــسالی و مدیریت‌بحران سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بارش‌ها در کشور از ابتدای سال آبی تاکنون نسبت به میانگین بلندمدت تقریبا در محدوده نرمال بود. احد وظیفه به ایسنا گفت: پیش‌بینی می‌شود در اسفندماه امسال و فروردین سال آینده بارش‌ در غرب و جنوب غرب کشور تقویت شود.

او با بیان اینکه براساس آخرین پایش‌های صورت‌گرفته، بارش‌ها در برخی استان‌های غربی و شمال‌غربی کمتر از حد نرمال بود، افزود: بارش‌ها در استان آذربایجان‌شرقی از ابتدای سال آبی تاکنون نسبت به سال گذشته ۳۱درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۳۸درصد زیر‌حد نرمال بود. به‌گفته وظیفه، در استان آذربایجان‌غربی نیز بارش‌ها حدود ۲۳درصد کمتر از میانگین بلندمدت بود.
رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی افزود: در استان اردبیل بارش‌ها نسبت به میانگین بلندمدت ۳۸درصد کاهش یافته و در استان‌های چهارمحال‌وبختیاری و خراسان شمالی نیز شاهد کاهش بارش‌ بوده‌ایم. به‌گفته وظیفه، در استان‌های جنوبی کشور مانند سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه، هرمزگان و فارس بارش‌ها بیش از حد نرمال در بلندمدت بود و در مجموع می‌توان گفت که بارش‌ها به‌طور میانگین در کل کشور در محدوده نرمال است. وظیفه با اشاره به اینکه در دی و بهمن‌ماه بارندگی‌ها در مناطق غربی و شمال‌ غربی کشور کمتر از حد نرمال خواهد بود، افزود: در اسفند امسال و فروردین سال آینده بارش‌ها در غرب و جنوب غرب کشور تقویت خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید