• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 16 دی 1398
کد مطلب : 92164
+
-

اجرای نمایش میدانی حاج قاسم

اجرای نمایش میدانی حاج قاسم

کورش زارعی در ادامه نمایش «مثل ماهی در خاک» نمایش میدانی «حاج‌قاسم» را اجرا می‌کند.
به گزارش همشهری، کورش زارعی، ‌کارگردان تئاتر قرار است با همکاری حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوج، نمایش میدانی با عنوان «حاج‌قاسم» را اجرا کند. زارعی که مدیریت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری را برعهده دارد، درباره این اثر نمایشی به همشهری گفت: «متن نمایش توسط مرتضی شاه‌کرم نوشته‌شده و به‌گونه‌ای بازنویسی نمایشی با عنوان «مثل ماهی در خاک» است که سال گذشته اجرا کردیم. هم‌اکنون نیز مشغول رایزنی برای انجام امور مالی این اثر نمایشی هستیم. تلاشمان بر این است که این نمایش میدانی تا چهلم شهید حاج‌قاسم سلیمانی تولید و آماده اجرا شود.» 
زارعی در ادامه با اشاره به بازیگران این اثر اضافه کرد: «نمایش بیش از 100بازیگر دارد که برای بازیگران اصلی انتخاب‌هایمان را آغاز کرده‌ایم و با برخی از بازیگران مورد نظر رایزنی خواهیم کرد. نمایش دکور بزرگ و حجیمی دارد و برای اجرای آن نیازمند یک سوله بزرگ هستیم. در این نمایش نیازمند یک استخر 30متری هم هستیم چراکه بخش اعظم نمایش در آن اتفاق می‌افتد. همچنین تجهیزات متعددی برای اجرای نمایش نیاز داریم و اجرای آن بدون حمایت ارگان‌ها و نهادها امکان‌پذیر نیست و امیدواریم مسائل مالی برطرف و کار را هر‌چه سریع‌تر آغاز کنیم.»
زارعی که سال گذشته، نمایش میدانی «مثل ماهی در خاک» را با موضوع لشکر41 ثارالله اجرا کرده بود، در توضیح بیشتر گفت: «‌این نمایش که موضوعش لشکر41 ثارالله بود و فرماندهی آن را حاج‌قاسم سلیمانی برعهده داشت،‌ به شهدای این لشکر و عملیات‌های والفجر۸، کربلای۴ و ۵ می‌پرداخت، نمایش را برای کنگره سرداران شهید تولید و ۱۰شب آن را اجرا کردیم. در آن اجرا، شخصیت حاج‌قاسم سلیمانی شخصیتی پنهان در این نمایش بود. این نمایش در ادامه همان «مثل ماهی در خاک» خواهد بود.» 
این کارگردان که بیشتر فعالیتش نمایش‌های دینی و مذهبی است، افزود: «در این نمایش جدید هدفمان این است که در ادامه نمایش قبلی شخصیت حاج‌قاسم سلیمانی را نیز در این نمایش نشان دهیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید