• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 16 دی 1398
کد مطلب : 92162
+
-

از تندیس شهید سلیمانی در جشنواره فیلم فجر بیشتر بدانید

سیمرغ سردار

سیمرغ سردار

مسعود میر_روزنامه نگار

این روزها که چراغ یاد فرمانده در هر گوشه‌ای سوسو می‌زند یک خبر از اردوگاه مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور، حال و هوای فجر پیش‌رو را هم با تم یادبود رنگ‌آمیزی کرد. خبر اینکه درپی شهادت سردار ملی ایران حاج قاسم سلیمانی، داوران جشنواره فیلم فجر با موافقت ریاست سازمان سینمایی و به‌منظور پاسداشت نمادین او، «تندیس سردار شهید سلیمانی» را در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر به بهترین فیلم با مضمون جهاد و مقاومت اهدا خواهند کرد.
مسعود نجفی، مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی و جشنواره فیلم فجر در توضیح این تصمیم به همشهری می‌گوید: «قرار است برای اهدای این تندیس فیلم‌های بخش‌های مختلف جشنواره اعم از سودای سیمرغ، مستند و نگاه نو مورد ارزیابی قرار گیرند و تنها یک تندیس به یک فیلم اهدا شود.»
او درباره جزئیات شمایل این تندیس همچنین می‌گوید: «در جلسات ابتدایی تصمیم بر این بود که یک سردیس از حاج قاسم طراحی شود و به‌عنوان جایزه اهدا شود اما این موضوع منتفی شد و بنا داریم درصورت امکان این جایزه را در قالب یکی از سیمرغ‌های جشنواره فجر با تصویری از سیمای سردار شهید طراحی کنیم. البته نهایی شدن این تصمیم منوط به این است که تولیدی وطنی ساخت سیمرغ‌ها که امسال مسئولیت ساخت تندیس‌های جشنواره را بر عهده دارد هم این طراحی تلفیقی سیمرغ با نشانی از سردار سلیمانی را قابل اجرا و ساخت اعلام کند.»
مسعود نجفی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا تصمیمی برای اهدای این نشان در ادوار آینده جشنواره فیلم هم وجود دارد یا نه، توضیح می‌دهد:« فعلا بناست امسال این نشان را اهدا کنیم و تصمیم‌گیری برای ادامه‌دار بودن اهدای این نشان در جشنواره سال‌های آتی فعلا مدنظر نیست. » او به اهدای نشان عماد مغنیه در چند دوره از جشنواره فیلم فجر اشاره می‌کند و تأکید دارد که او و همکارانش فعلا بر اهدای این نشان در شب اختتامیه جشنواره سی‌و‌هشتم متمرکز هستند.
مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر درباره زمان اعلام نهایی فیلم‌های انتخاب شده برای بخش مسابقه(سودای سیمرغ) هم به همشهری می‌گوید: «فردا شب داوران جمع‌بندی نهایی را به دفتر جشنواره اعلام خواهند‌کرد و احتمالا سه‌شنبه یا چهارشنبه این فهرست رسانه‌ای خواهد‌شد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید