• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 16 دی 1398
کد مطلب : 92157
+
-

در حاشیه سیاست

در حاشیه سیاست

  خاطره حسینیان از سردار سلیمانی
روح‌الله حسینیان، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در خاطره‌ای از سردار سلیمانی گفته است: بنده از سال ۱۳۶۴ از نزدیک با حاج‌قاسم آشنا شدم. در آن هنگام ایشان فرمانده لشکر ثارالله بودند که قسمتی از نیروهای لشکر، از مردم استان سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شد. در آن زمان بنده هم دادستان انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان بودم. به‌خاطر دارم هر از چندگاهی وسایل مورد نیاز لشکر و اتومبیل‌های تویوتا -که از قاچاقچیان ضبط‌شده بود- را برای لشکر می‌بردم و در اواخر جنگ تحمیلی نیز به‌عنوان بسیجی از استان به جبهه رفتم. آن زمان قسمتی از لشکر در سد دز و قسمتی در شلمچه مستقر بود. در این سفرها بود که با سرداری جوان که موهایش در حال سفیدشدن بود آشنا شدم. به گزارش فارس، وی گفته است: از خصوصیات شخصیتی وی تواضع و شجاعت بود. با بچه‌های لشکر بسیار راحت بود، رفیق و مهربان؛ با آنها می‌خوابید و همگی بر سر یک سفره‌ می‌نشستند؛ همه لشکر هم به او عاشقانه مهر می‌ورزیدند.

   ابومهدی نخبه نظامی بود
محمد جعفری، مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی که به همراه علی لاریجانی در منزل شهید ابومهدی المهندس از همرزمان سردار شهید سلیمانی حضور یافته بود، با اشاره به خاطرات خود با شهید ابومهدی المهندس گفت: بنده از سال 64با ایشان آشنایی و دوستی دارم. ایشان در سپاه بدر و ما در قرارگاه رمضان بودیم. به گزارش خانه ملت، جعفری، شهید ابومهدی المهندس را فردی جامع‌الاهداف توصیف کرد و افزود: او علاوه بر نخبگی در عرصه نظامی، در جنبه‌های امنیتی، سیاسی، اجتماعی و عقیدتی شخصیتی مبرز و برجسته داشت و بر جدیدترین فناوری‌های روز در حوزه خود مسلط بود.

  هادی لیاقت شهید شدن را داشت
خبرگزاری فارس به خانه هادی طارمی، یکی از شهدای همرزم سردار سلیمانی سر زده و نوشته است: جواد، برادر شهید در سال‌های دفاع‌مقدس به شهادت رسیده است. پدر شهید توضیح می‌دهد: «از اینکه ۲ فرزندم درراه دفاع از اسلام، انقلاب و کشور شهید شدند خوشحال هستم و خدا را شکر می‌کنم. هادی لیاقت شهید شدن را داشت. پسرم هر وقت خبرهای مربوط به جنایت تکفیری‌ها را می‌شنید حسابی به هم می‌ریخت و ایمان‌دارم که بعد از این اتفاق هادی جایش خوب است.» پدر شهید می‌گوید: «هادی همیشه برای من و مادرش فرزند خوبی بود، اما در این چند وقت شخصیتش تغییر کرده بود. انگار که فهمیده بود قرار است شهید بشود و بهتر از قبل شده بود.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید