• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 15 دی 1398
کد مطلب : 92037
+
-

کرمان آماده خاکسپاری فرزند برومند خود است

شهردار کرمان: روز سه‌شنبه شاهد حضور صدها هزار تن از عزاداران و دلبستگان سردار سلیمانی هستیم و شهرداری با تمام توان در این زمینه آماده است

کرمان آماده خاکسپاری فرزند برومند خود است

پیکر شهید سردار سلیمانی پس از برگزاری مراسم تشییع در عراق و 4شهر ایران، برای خاکسپاری به کرمان منتقل می‌شود. شهردار کرمان در نشست فوق‌العاده هماهنگی پیرامون برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری شهید سردار سلیمانی در جمع معاونان و مدیران ارشد شهرداری کرمان، ضمن تسلیت و تبریک شهادت سردار سرافراز جهان اسلام گفت: رشادت‌ها و دلاوری‌های سردار سلیمانی چه در دوران جنگ تحمیلی و سال‌های پس از آن هرگز از یاد و خاطره ملت شریف ایران نخواهد رفت. سردار سلیمانی پس از عمری مجاهدت خالصانه آنگونه که خود می‌خواست به‌دست دشمنان این مرز و بوم به شهادت رسید اما دلبستگان و پیروان ایشان راه پرافتخارش را ادامه خواهند داد. به‌گزارش همشهری، سیدمهران عالم‌زاده افزود: باهماهنگی به‌عمل آمده، پیکر سردار سلیمانی روز سه‌شنبه در کرمان تشییع و به خاک سپرده خواهد شد و به همین دلیل شهرداری کرمان با تمام امکانات خود آماده مشارکت در برگزاری باشکوه مراسم وداع با سردار رشید جهان اسلام است و تلاش می کند تا مراسم روز سه‌شنبه در خور نام بلند ایشان برگزار گردد. عالم‌زاده گفت: مدیران و مسئولان شهرداری کرمان در رویدادهای ملی همیشه فراتر از وظایف قانونی خود ایفای نقش کرده‌اند و امروز هم توقع بنده این است که معاونان، شهرداران مناطق و مدیران ارشد شهرداری با پرهیز از بخشی‌نگری و با تعامل کامل با نهادهای مسئول و ستاد برگزاری مراسم نقش خود را به بهترین شکل ایفا کنند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان نیز در دیدار با شهردار و مدیران شهرداری کرمان با تاکید بر نقش این نهاد عمومی در برگزاری باشکوه مراسم تشییع و خاکسپاری گفت: شهرداری در میزبانی مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی، سهم قابل توجهی دارد.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: این شهید بزرگوار، دارای شخصیتی والا و ارزشمند بود و در طول حیات پربرکت خود مجاهدت‌های بزرگی در راه اسلام داشت. شهادت این سردار فداکار اسلام، مقاومت اسلامی را در سراسر جهان وسیع‌تر و پویاتر خواهد کرد. او در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری کرمان همیشه بیش‌از سهم خود در عرصه‌های مختلف تلاش کرده است، تصریح کرد: سردار سلیمانی شخصیتی ارزشمند و افتخاری بزرگ برای همه کرمانی‌هاست و باید تلاش کنیم تا مراسمی در خور‌ شان آن شهید بزرگوار برگزار شود. هرچه در این زمینه تلاش کنیم نشانگر اتحاد، همدلی و همبستگی مردم کرمان است.

دعوت شهردار کرمان از همکارانش 
شهردار کرمان ضمن دعوت از همه شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌ها برای حضور در مراسم باشکوه وداع با سردار سلیمانی گفت: مطمئنم که میلیون‌ها مسلمان ایرانی و غیرایرانی قلبا خواهان حضور در مراسم خاکسپاری این مرد بزرگ هستند و عده زیادی نیز برای حضور در این مراسم میهمان ما در کرمان خواهند بود. به همین جهت درحد مقدورات خود برای میزبانی هر آنچه در توان داشته باشیم را انجام خواهیم داد.
عالم‌زاده اظهار کرد: وداع با پیکر مطهر سردار سلیمانی و خاکسپاری ایشان در شهر کرمان آنچنان که خواسته این بزرگوار بوده یک رویداد ملی و فراملی است و بایستی با شکوه و عظمتی در خور‌شأن آن شهید بزرگوار برگزار شود.  شهردار کرمان افزود: وداع آخر با پیکر مطهر سردار سلیمانی و خاکسپاری ایشان در کرمان رویدادی فراتر از شهر کرمان است و به همین نسبت نیز توجه و حمایت همه دستگاه‌ها و نهادهای ملی را مطالبه می‌کند. از همه معاونان شهرداران مناطق و مدیران ارشد شهرداری خواسته‌ام تا برای برگزاری این مراسم باشکوه هرآنچه در توان دارند را انجام دهند. عالم‌زاده اظهار کرد: صدها هزار نفر از اقصی نقاط کشور برای حضور در مراسم خاکسپاری این بزرگمرد تاریخ معاصر کشورمان به کرمان خواهند آمد و این چیزی است که حداقل در سال‌های اخیر تجربه آن را نداشته و به همین دلیل نیازمند حمایت و همراهی همگان در این زمینه خواهیم بود. عالم‌زاده گفت: خواسته شخص ایشان در زمان حیاتشان بوده تا پس از شهادت در کنار همرزمان شهید خود در لشکر 41ثارالله و در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده شود و به این دلیل لازم است تلاش کنیم تا آنچه مدنظر ایشان بوده به شایسته‌ترین شکل ممکن رخ دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید