• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 15 دی 1398
کد مطلب : 92014
+
-

قاتل سریالی بدنام راز جنایات 50ساله را فاش کرد

قاتل سریالی بدنام راز جنایات 50ساله را فاش کرد


ریچارد کوتینگام، قاتل سریالی بدنام آمریکایی که از سال1980 به جرم قتل 6زن در زندان به سر می‌برد، به تازگی اسرار 3جنایت را که حدود 50سال از وقوع آنها می‌گذرد فاش کرده است. پلیس می‌گوید که 15سال تلاش کرده تا این قاتل سریالی مخوف، راز قتل 3دختر جوان در ایالت نیوجرسی را برملا کند.
به گزارش همشهری به نقل از دیلی میل، ریچارد که حالا 73ساله است و از سوی دادگاه به تحمل 200سال زندان محکوم شده، متهم بود که بین سال‌های 1967 تا 1980 میلادی دست به قتل سریالی زنان و دختران خیابانی می‌زد. این مرد که از سوی رسانه‌های آمریکا به قاتل سریالی «نیم‌تنه» معروف شده در سال1980، یعنی 40سال پیش دستگیر شد. در آن زمان مأموران پلیس در نیوجرسی با پرونده‌های متعددی درباره گم شدن زنان و دختران مخصوصا زنان خیابانی و روسپی روبه‌رو شدند و این در حالی بود که نیم‌تنه برخی از این افراد درحالی‌که در نقاط مختلف شهر دفن شده، پیدا شده بود. همه‌‌چیز از این حکایت داشت که پلیس با یک قاتل سریالی مخوف روبه‌رو است؛ مردی که سراغ زنان و دختران خیابانی می‌رود، پس از کشاندن آنها به مکانی خلوت، این افراد را به قتل می‌رساند و سپس اجساد آنها را به دو نیم تقسیم و هر قسمت را در محلی خلوت دفن می‌کند.
افزایش اجساد پیدا شده از سوی پلیس در آن زمان باعث ایجاد ترس و وحشتی عمیق در بین زنان و دختران شده بود و کارآگاهان در تلاش بودند که با شناسایی سرنخی از قاتل سریالی او را دستگیر کنند. تا اینکه در یکی از شب‌های سال1980 این اتفاق رخ داد و مأموران پلیس که در حال گشت‌زنی بودند با شنیدن صدای جیغ یک زن متوجه درگیری او با یک مرد شدند و این مرد را دستگیر کردند. مأموران پلیس در جیب ریچارد دستبند، نوار برای بستن دهان و دست قربانیان، یک تفنگ اسباب‌بازی، چاقو و موادمخدر یافتند و حدس زدند که وی همان قاتل سریالی است که در تعقیب او هستند. کارآگاهان در ادامه راهی خانه این مرد شدند و در بازرسی از آنجا به شواهد زیادی که با قربانیان مرتبط بود، دست یافتند. وسایلی چون گوشواره‌های قربانیان، دستبند و زیورآلات دخترانه و زنانه. مأموران پلیس مدارکی مربوط به حدود 20نفر در خانه این مرد پیدا کردند، اما قاتل سریالی پس از دستگیری و در جریان بازجویی‌ها، تنها به قتل 6 نفر و تلاش برای قتل 4نفر دیگر که موفق به فرار از دست وی شده بودند اعتراف کرد.
این مرد مدعی شد که نخستین قتل را در سن 21سالگی رقم زده است. مقتول زنی 29ساله به نام نانسی وگل بود که او پس از ضربه‌ای که بر سرش وارد کرد، وی را بیهوش و سپس خفه کرد. ریچارد گفت که تمامی اجساد قربانیان خود را پس از کشتن مثله می‌کرد. این مرد که پدر 3فرزند بود اعتراف کرد که پس از آشنایی با قربانیانش آنها را فریب داده و به محل‌های خلوت کشانده و سپس به آنجا تجاوز کرده و این افراد را به قتل می‌رساند.
با اعترافات این قاتل مخوف، وی در دادگاه محاکمه به تحمل 200سال زندان محکوم شد. او به زندان منتقل شد و در همه این سال‌ها پلیس در تلاش بود تا شاید بتواند در تحقیق از او، راز دیگر جنایاتی را که مرتکب شده بود برملا کند. اتفاقی که چند روز پیش رخ داد و ریچارد در سن 73سالگی به قتل 3دختر نوجوان در حدود 50سال پیش اعتراف کرد. او گفت که در سال1968 جکی هارپ 16ساله را در میدلند پارک به قتل رسانده و در آوریل 1969 جان آیرین بلس را گرفته و در همان سال دختر نوجوانی به نام دنیس فالاسکا را حوالی یک قبرستان کشته است.
با اعترافات این مرد حالا اسرار قتل 9نفر از قربانیان وی فاش شده و این در حالی است که پلیس عقیده دارد که این قاتل بدنام بین 85 تا 100زن و دختر را به قتل رسانده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید