• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 14 دی 1398
کد مطلب : 91977
+
-

فرار بنزین از کارت سوخت

پس از سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین، شاید شما هم ازجمله افرادی باشید که پس از سوختگیری خودرو شاهد کاهش یک یا چند لیتری سهمیه مانده در کارت بنزین به کمتر از میزان مصرف واقعی خود بوده‌اید اما باید توجه کنید که استفاده از کارت سوخت راه‌ و روش صحیح خود را دارد و استفاده نادرست از آن ممکن است باعث زیان صاحب کارت با کاهش سهمیه باقیمانده شود.

  بر این اساس لازم است تا تمام مالکان خودرو نسبت به استفاده دقیق از کارت سوخت هوشیار باشند؛ چرا که میزان کاهش سهمیه سوخت ناشی از استفاده نادرست از آن بسته به پیمایشی که توسط دستگاه سوختگیری صورت می‌گیرد، متفاوت است. علت این کاهش سهمیه خارج کردن کارت سوخت از سامانه سوختگیری قبل از برقرار شدن ارتباط قطع‌کن نازل با سامانه است.
  منشأ اصلی کاهش سهمیه سوخت موجود در کارت سوخت خودرو شما، خارج کردن کارت سوخت حین انجام سوختگیری است؛ چرا که قطع کن نازل سوخت به محض اتمام سوختگیری انجام و قرار گرفتن نازل در جای خود فعال شده و پیام «لطفا کارت خود را بردارید» روی صفحه مانیتور ظاهر می‌شود.
   
فرایند سوختگیری با کارت بنزین تا حدودی مشابه انجام عملیات بانکی با کارت در خودپردازهاست درصورتی که فرد حین عملیاتی کارت خود را از دستگاه خودپرداز خارج کند، این عملیات با موفقیت انجام نمی‌شود. پس برای سوختگیری کامل و صحیح از طریق کارت سوخت خودروی‌تان باید حتما پس از ظاهر شدن عبارت «لطفا کارت خود را بردارید»، نسبت به خروج کارت خود اقدام کنید.
  توجه داشته باشید که برای سوختگیری صحیح با استفاده از کار هوشمند سوخت باید ابتدا کارت سوخت را داخل کارتخوان قرار داده و سپس رمـز چهار رقمی آن را وارد کنید. در ادامه نازل سوخت را برداشته و سوختگیری را آغاز کنید. با اتمام سوختگیری نیز دقت کنید تا نازل را به‌درستی سر جای خود قرار داده و پس از مشاهده پیام «کارت را بردارید» کارت سوخت خود را از کارتخوان خارج کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید