• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 14 دی 1398
کد مطلب : 91962
+
-

واکنش دیپلمات‌ها به شهادت سردار






سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه: تمام ایران قاسم سلیمانی است. این[اقدام]، بدون چون و چرا یک اشتباه محاسباتی بزرگ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بود. آمریکا مسئولیت تمامی عواقب را بر‌عهده دارد.




سیدحسین موسویان، دیپلمات: سردار سلیمانی به آرزوی خود که شهادت بود، رسید اما ترامپ با صدور دستور ترور حاج قاسم، نه‌تنها بزرگ‌ترین اشتباه استراتژیک دوران ریاست‌جمهوری خود را مرتکب شد، بلکه مراکز و نیروهای آمریکا در سطح منطقه و جهان را در معرض تهدیدات درازمدتی قرار داد که خسارات آن غیرقابل جبران خواهد بود.




حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل: سردار دل‌ها سلیمانی عزیز به آرزوی دیرینه‌اش رسید. این بزرگمرد تاریخ معاصر جهان، هزاران سردار سلیمانی تربیت کرده است... بی‌تردید راه پرفروغش با قدرت ادامه دارد.




صادق خرازی، سفیر سابق ایران در پاریس: مرحوم سلیمانی یک نابغه استراتژیک بود که ادبیات خاورمیانه را به‌گونه‌ای ترسیم کرد که اکثر سرزمین‌های اسلامی دارای هویت و ادراک مفهوم مقاومت باشند. آن چیزی راکه در لبنان، سوریه، عراق، یمن و افغانستان اتفاق افتاده است ببینید؛ نشان می‌دهد که این مرد چه نقش اسطوره‌ای داشته است.





حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن: شهید نه‌تنها خود به سعادت و فوز عظیم دست می‌یابد، بلکه راه حق و عدالت را روشنی می‌بخشد. شهادت سردار سلیمانی که حیف بود بخواهد به مرگ طبیعی از دنیا برود، رهروان مسیر مقاومت در منطقه و مجاهدین راه استقلال، مقابله با اشغال و تروریسم را در راه خود مصمم‌تر و ثابت قدم خواهد کرد.





کاظم جلالی، سفیر ایران در مسکو: جنایت وحشیانه و اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن قاسم سلیمانی، سردار بزرگ و پرافتخار اسلام که عمر خود را وقف مبارزه با تروریسم و برقراری صلح، ثبات، دوستی و همزیستی مسالمت‌آمیز در منطقه خاورمیانه کرد نشان داد آمریکا نه‌تنها تروریست‌پرور است، بلکه خود نیز بزرگ‌ترین دولت تروریستی در جهان است. زمان آن فرارسیده تا صلح‌جویان، سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی، منطقه‌ای و جهانی راه خود را از این رژیم قانون‌شکن و تروریست جدا کرده و با جرأت و قدرت به سیاست‌ها و اقدامات جنگ‌افروزانه آمریکا خاتمه دهند.




رضا نصری، حقوقدان بین‌الملل (با اشاره به توییت جان بولتون): جان بولتون در توییت خود این اطلاعات مهم را لو می‌دهد که قتل ناجوانمردانه سردار سلیمانی «از مدت‌ها پیش در حال تدارک بوده» و با این کار بیانیه پنتاگون را - که تلاش داشت با توسل به مقوله «خطر فوری» برای اقدام پلید خود توجیه حقوقی بتراشد - نقش بر آب کرد. حقیقت این است که این یک اقدام تروریستی از جانب یک سازمان تروریستی بود که دیگر جایی در منطقه ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید