• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 12 دی 1398
کد مطلب : 91907
+
-

انتظار داشتم 100بازی ملی انجام دهم

سوشا مکانی: از نروژ 3‌پیشنهاد دارم


امیرحسین اعظمی| سوشا مکانی که در اواسط نیم‌فصل به نفت مسجدسلیمان آمد، در پایان نیمه اول لیگ تصمیم گرفته این تیم را ترک کند. او که یکی از بهترین‌های تیم تارتار در نیم‌فصل اول بوده و نقشی کلیدی در موفقیت‌های تیم هشتم جدول داشته، مدعی است از ایران و نروژ پیشنهادهایی دریافت کرده و تا چند روز آینده تیم جدیدش را مشخص می‌کند.

  فکر می‌کردی نفت مسجدسلیمان در پایان نیم‌فصل تنها یک‌شکست داشته باشد؟
بین تیم‌های لیگ برتری یک جدال نابرابر وجود دارد و ما با این شرایطی که داشتیم نتایج بسیار خوبی گرفتیم. به‌نظرم نفت همین حالا قهرمان لیگ است. شما باید از نزدیک امکانات این تیم را ببینید تا متوجه شوید من چه می‌گویم. ما با این وضعیت اندازه یک نیم‌فصل شکست نخوردیم و البته این فقط به‌خاطر عملکرد من نیست بلکه همه بچه‌ها و کادرفنی زحمت کشیدند. بازیکنان ما قابلیت این را دارند که در آینده در تیم‌های بزرگ بازی کنند و حتی برای تیم ملی هم بازیکنان مثمرثمری باشند.
  ضعیف‌بودن امکانات و مشکلات مالی برای تو که مدتی در اروپا و حتی چند تیم معتبر در ایران بازی کردی، آزاردهنده نبود؟
اینجا بحث کمبود امکانات نیست بلکه بحث در مورد زیر خط فقر بودن است. وضعیت نفت با همه تیم‌های لیگ برتری فرق دارد. حتی من در دوران خدمت سربازی و آموزشی هم چنین سختی‌هایی را حس نکرده بودم. آن زمان بعد از آموزشی به فجرسپاسی رفتم ولی در آن تیم هم‌چنین شرایطی وجود نداشت. ما با این شرایط شاهکار کردیم و بعدها که نتایج دیگری رقم خورد ارزش کار ما نمود پیدا می‌کند. این تیم نیاز به حمایت و توجه دارد.
  تصمیم تو برای رفتن قطعی است؟
بله، به‌هیچ‌عنوان در نفت مسجدسلیمان نمی‌مانم.
  حتی اگر تارتار بماند؟
بحث همکاری یک بازیکن با مربی تا یک جا جواب می‌دهد. وقتی امکانات در اختیار مربی نباشد طبیعتا با چالش مواجه می‌شود. حتی از باشگاه نفت هم کوچک‌ترین تماسی نگرفتند و تلاشی برای ماندن من انجام نشده است. اگر کادرفنی را هم نگه دارند، مگر می‌توان با این مشکلات همیشه نتیجه گرفت؟ بزرگ‌ترین مربیان دنیا هم نمی‌توانند بدون امکانات کار کنند.
  تیم آینده‌ات مشخص شده است؟
فعلا چیزی مشخص نیست. من در حال فکرکردن هستم تا به نتیجه قطعی برسم.
  احتمالا در ایران فوتبالت را ادامه می‌دهی؟
معلوم نیست، چون 3پیشنهاد هم از لیگ برتر نروژ دارم. از لیگ خودمان هم پیشنهادهای خوبی دارم.
  آیا در 33سالگی باز هم امیدواری که به تیم ملی برسی؟
من هیچ‌وقت به‌خاطر مسائل فنی از تیم ملی دور نشدم که حالا بخواهم به‌خاطر مسائل فنی برگردم. اگر مسائل بیرون از فوتبال نبود الان وضعیتم خیلی فرق می‌کرد. همیشه این انتظار را از خودم داشتم که در تیم ملی 100بازی ملی داشته باشم ولی آرزوی این را ندارم که به تیم ملی برگردم چون معتقدم اگر تلاش کنم و خوب باشم، از دید کادرفنی پنهان نمی‌مانم.
  درمورد مسائل بیرونی که به آن اشاره کردی، چقدر خودت را مقصر می‌دانی؟
کم یا زیادبودن این تقصیر چندان مهم نیست و همین که خودم می‌دانم چه مسیری را با چه هدفی دنبال می‌کنم برایم کافی است. من وظیفه ندارم مردم را راضی نگه دارم، هرچند که شاید خیلی‌ها متوجه شدند تصویری که از من در ذهنشان داشتند درست نبوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید