• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 11 دی 1398
کد مطلب : 91847
+
-

جاده‌های زنجان زیر سایه سنگین تاریکی

جاده‌های زنجان زیر سایه سنگین تاریکی

آزادراه‌های استان زنجان از جمله آزادراه زنجان – تبریز، که یکی از مهم‌ترین و پرترددترین آزادراه‌های مواصلاتی کشور است، همچنان با نواقص فراوان از جمله نبود آسفالت مناسب، گاردریل، علائم ترافیکی و ایمنی و به‌ویژه کمبود روشنایی رو‌به رو هستند.
به گزارش ایرانشهر،‌ در آزادراه‌های زنجان به سمت قزوین و زنجان به تبریز پس از پیمودن مسیر چندکیلومتری ابتدایی بعد از شهر زنجان تاریکی مطلق حکم‌فرمایی می‌کند و چرایی نبود روشنایی در کل مسیر آزادراه‌های استان زنجان مسئله برانگیز است.
نبود نور کافی یکی از دلایل نداشتن دید در هنگام شب و اوایل صبح برای رانندگان در این آزادراه‌ها و بروز تصادفات مرگبار است. روز گذشته انحراف یک دستگاه اتوبوس و سپس سقوط آن به دره در کیلومتر ۲۰ خط شمالی آزادراه زنجان به تبریز در ساعت ۴:۳۰ بامداد 9 کشته و 18 مصدوم برجا گذاشت و برخورد اتوبوس با نیسان وانت در آزاد راه زنجان – قزوین در ساعت ۵:۲۵ بامداد نیز موجب کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 4 مسافر اتوبوس شد. در سال جاری تصادفات متعددی از این دست در آزادراه‌های زنجان تلفات جبران ناپذیری در پی داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به این‌که تامین روشنایی جاده‌ها در دستور کار قرار دارد، می‌گوید: طی سال‌های گذشته مجوز روشنایی 30 کیلومتر از آزادراه زنجان به قزوین صادر شده است که در صورت تامین اعتبار کل روشنایی انجام خواهد گرفت. عبدالحسین علی‌اکبری با بیان این‌که آزادراه‌های استان زنجان از لحاظ روشنایی وضعیت بهتری نسبت به سایر نقاط کشور دارند، می‌افزاید: از مجموع طول آزادراه زنجان به تبریز که 275 کیلومتر است حدود 90 کیلومتر در حوزه زنجان قرار دارد و 110 کیلومتر از آزادراه زنجان به قزوین نیز با طول 189 کیلومتر، نیز در حوزه استان زنجان است.
وی با بیان این‌که به صورت شاخص نیز می‌توان ثابت کرد که وضعیت آزادراه‌ها در استان زنجان از لحاظ روشنایی، علائم و آسفالت نسبت به سایر نقاط کشور بهتر است، می‌گوید: در آزادراه زنجان به قزوین تنها 2 تا 3 مقطع با طول کمتر از چندکیلومتر مانده که هنوز لکه‌گیری آسفالت نشده و لکه‌گیری بقیه محور از طریق مناقصه انجام شده است.
علی‌اکبری با بیان این‌که سیاست حال حاضر وزرات راه و شهرسازی و حمل‌ و نقل جاده‌ای توجه به نقاط پرحادثه است، می‌افزاید: بیشترین هدف ایجاد روشنایی در این نقاط پر حادثه است و امکان ایجاد روشنایی در کل مسیر آزادراه‌ها به دلیل محدودیت منابع وجود ندارد، اما از اواخر سال گذشته مجوز روشنایی 30 کیلومتر از آزاد‌راه‌ها گرفته شده بود و قصد داریم روشنایی کل مسیر هر دو آزاد راه را به صورت چند کیلومتر به چند کیلومتر انجام دهیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید