• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 10 دی 1398
کد مطلب : 91750
+
-

چوبینه، دبیر علمی همایش تجلیل از برگزیدگان حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی:

گفتن کلمه حق بالاترین مسئولیت‌پذیری اجتماعی است

گفتن کلمه حق بالاترین مسئولیت‌پذیری اجتماعی است

مدیرعامل شرکت شهرسالم در همایش تجلیل از برگزیدگان حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی با بیان اینکه باید مسئولیت‌پذیری را از خودمان آغاز کنیم، یادآور شد: بالاترین کاری که امروز می‌توانیم در این حوزه انجام دهیم، گفتن کلمه حق است تا جامعه شادابی داشته باشیم.

به گزارش همشهری، حمید چوبینه، دبیر علمی نهمین همایش ملی و نخستین همایش بین‌المللی تجلیل از برگزیدگان حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی با تبریک ایام ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: با وجود آنکه جامعه به‌هم‌پیوسته‌ای هستیم و مسائل دینی در کنار مسائل انسانی اهمیت زیادی برایمان دارد، ولی کشور ما در زمینه مسئولیت‌پذیری اجتماعی جایگاه مناسبی ندارد. مدیرعامل شرکت شهرسالم با ارائه آماری از فعالیت تشکل‌های غیردولتی در ایران اظهار کرد: در حوزه مسئولیت اجتماعی، ایران بین 161کشور جهان در رتبه91 قرار دارد که رتبه مناسبی نیست. در جوامع توسعه‌یافته‌ای چون کشورهای اسکاندیناوی، به ازای هر 100نفر یک سمن وجود دارد؛  درحالی‌که در کشور ما به‌ازای هر 15هزار نفر یک تشکل غیردولتی داریم. او این آمار را برای کشور نامیمون خواند و افزود: ما هویت اجتماعی ریشه‌داری داریم که یک سرمایه اجتماعی بزرگ برای کشور محسوب می‌شود و می‌تواند در مواقع بحرانی کشور برای دفاع از آن و کمک به هموطنان به‌کار ‌آید، اما متأسفانه از آن به‌درستی استفاده نمی‌کنیم.
چوبینه در بخش دیگری از سخنانش مؤسسه ملی مرهم را یکی از مؤسسات بسیار ارزشمند کشور در حوزه فعالیت داوطلبانه دانست که جمع زیادی از متخصصین در آن دور هم جمع شده‌اند تا بتوانند بخش‌هایی از درد بیماران را التیام ببخشند. دبیر علمی همایش تجلیل از برگزیدگان حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی ادامه داد: وقتی دوستان مرهم به سراغ ما آمدند و پیشنهاد برگزاری همایش تجلیل از برگزیدگان حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی را مطرح کردند، ما براساس سیاست شرکت شهرسالم پیرامون توجه به این حوزه، با آغوش باز پذیرفتیم تا قدمگاه فعالان این حوزه را آماده کنیم و بدین‌ترتیب به توسعه این فرهنگ مهربان و مورد نیاز جامعه کمک کنیم. 
پیش از آغاز سخنان چوبینه، کلیپی از فعالیت‌های شرکت شهرسالم در حوزه مسئولیت اجتماعی پخش شد. پایش سلامت کودکان کار، زنان سرپرست خانوار، رانندگان برون‌شهری و کارگران پیمانی شهرداری تهران، برپایی بیمارستان صحرایی در نجف، کربلا و عمود 707 در ایام اربعین و همچنین بهشت‌زهرا(س) در ایام ارتحال امام‌خمینی(ره)، عیادت از بیماران بازنشسته و پرسنل شهرداری تهران در بیمارستان و منزل ازجمله فعالیت‌های شرکت شهرسالم در حوزه مسئولیت اجتماعی است که در سال‌های اخیر به‌طور مستمر پیگیری شده است. همچنین در بخش تجلیل از برگزیدگان حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی و در قسمت تقدیر از پرستاران شاخص ملی مسئولیت‌پذیر اجتماعی، لوح سپاس و هدایایی به اکرم جراحی، معصومه ردایی و فریده صادقیان، 3کارمند شرکت شهرسالم اعطا شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید