• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 10 دی 1398
کد مطلب : 91651
+
-

سال تولید بازیکن

پدیده‌های 2019 کجا بازی کردند؟

سال تولید بازیکن

سال2019سالی پربار برای فوتبال بود و جوانان زیادی نام خود را برای نخستین بار در بالاترین سطح مطرح کردند. برخی باشگاه‌ها نظیر رئال مادرید، منچستریونایتد و چلسی بیش از سایرین محصول جدید به فوتبال معرفی کردند. در میان بهترین بازیکنان سال2019به نام بازیکنان جوانی برمی‌خوریم که ماجراجویی خود را در همین سال آغاز کرده‌اند و به‌زودی ستاره‌های گران‌قیمتی می‌شوند. اینها جدا از ستاره‌هایی مثل امباپه و... هستند که قبلا سری بین سرها درآورده‌اند.
  شما الان با هر تفکری اگر بخواهید ترکیب رئال مادرید را بچینید، نمی‌توانید فده والورده را بیرون بگذارید. درهرحالتی و در هر پستی جایی برای او در ترکیب هست. کاسمیرو درباره هافبک جوان اروگوئه‌ای گفته «فکر می‌کردم 2سال دیگر جزو بهترین هافبک‌های جهان می‌شود؛ اما اشتباه می‌کردم، خیلی زودتر شد.» فصل قبل وینیسیوس پدیده رئال بود اما این فصل زیر سایه هموطن‌اش رودریگو قرار گرفت. رودریگو در 18سالگی به شیوه‌ای بازی می‌کند انگار 30سال دارد. رئال پدیده‌های جوان دیگری مثل کوبو، اودگارد و اشرف حکیمی را به مایورکا، سوسیداد و دورتموند قرضی واگذار کرده. حالا تصور کنید اینها برگردند و به جوانان فعلی اضافه شوند.   سولشر اگر هیچ دستاوردی برای منچستریونایتد نداشته باشد که دارد (به‌خاطر نتیجه‌گیری در بازی‌های بزرگ)، توانسته به تعدادی استعداد ناب جوان میدان بدهد؛ ازجمله میسن گرینوود که از او به کریستیانو رونالدوی جدید یاد می‌شود، بیلی گیلمور، دنیل جیمز، ون‌بیساکا (که البته محصول آکادمی منچستر نیست)، توانزبه (در 22سالگی پدیده شد)، مک‌تامینی (که مورینیو اولین‌بار به او اعتماد کرد).
  سالزبورگ فقط ارلینگ هالند نیست. این درست که مهاجم نروژی و پسر هالند معروف الان پرمشتری‌ترین مهاجم نوک جوان دنیاست، اما سالزبورگ محصولات دیگری هم دارد. مینامینوی ژاپنی در 24سالگی پس از درخشش در سالزبورگ به لیورپول پیوست و هالند هم که زلاتان ایبراهیموویچ فوتبال نروژ است احتمالا به یونایتد می‌رود و حالا ژوبوژلای مجار هم در 19سالگی مشتریان بزرگی را که به‌دنبال یک هافبک بازیساز آینده‌دار می‌گردند به‌دنبال خود می‌بیند.
  در بایرن ستاره‌ها می‌توانند تا دم مرگ به حضور در ترکیب ادامه دهند. ریبری و روبن تا فصل قبل در بایرن بازی می‌کردند اما این دلیل نمی‌شود ستاره‌های جوان و نوظهور فراموش شوند. در هفته آخر نیم‌فصل اول بوندس‌لیگا دیدیم که زیرکزی در 3دقیقه 2گل برای بایرن زد. آلفونسو دیویس کانادایی هم توانسته خودش را به‌عنوان یک پدیده معرفی کند.
  ژائو فلیکس با درخشش در بنفیکا با بهایی گزاف به اتلتیکومادرید پیوست. او در تور پیش‌فصل نشان داد که ارزش این ریخت‌وپاش را دارد اما در نیم‌فصل اول لالیگا خیلی‌ها از خرید او پشیمان شدند. با این‌حال او آینده باشگاه مادریدی است. سیمئونه که خروجی‌های مهمی ازجمله گودین، گریزمان، رودری و... در این فصل داشت، توانست جای آنها را با جوان‌ترها و گمنام‌ترها پر کند. لودی برزیلی هم توانست در پست دفاع چپ طوری بازی کند که هواداران یادشان برود تا همین چند‌ماه پیش ستاره‌ای مثل لوکاس هرناندس آن‌جا بازی می‌کرده.
  لمپارد در تیم محروم از نقل‌وانتقالات چلسی بهترین شیوه را در پیش گرفت؛ بازیکنان قرضی را فراخواند. آبراهام و میسن ماونت که سابقه کار کردن با او در داربی‌یونایتد دسته اولی را داشتند، به مهره‌های بی‌جانشین ترکیب چلسی تبدیل شدند. لمپارد با طعنه به مورینیو گفته که اگر استعدادی مثل صلاح یا دی‌بروین در تیم داشته باشد آنها را فراری نمی‌دهد.
  بارسا فصل را در غیاب مسی با تولید انبوه ستاره جوان آغاز کرد اما این روند خیلی زود متوقف شد. بازیکنانی مثل آلنیا، کارلس پرس و تودیبو احتمالا در همین نقل‌وانتقالات زمستانی به‌طور قرضی نوکمپ را ترک می‌کنند و تنها پدیده‌ای که باقی می‌ماند آنسو فاتی است که به او هم زیاد بازی نمی‌رسد اما از اندک فرصت‌های بازی استفاده می‌کند و مثلا به اینتر در بازی برگشت گل می‌زند. 
  کونته هم موفق شد اینتر را به مدعی اصلی قهرمانی سریA تبدیل کند، هم پدیده‌هایی به فوتبال معرفی کرد. لائورو مارتینس آرژانتینی هوش از سر بارسلونا و من‌سیتی ربوده. جمعه شایعه شد که مسی به‌خاطر دوستی با سوارس مخالف خرید این مهاجم است وگرنه بارسلونا سعی داشت برای خرید او به فرمولی مناسب دست پیدا کند.
  آرسنال یک سبک فوتبال است. جدا از شیوه دلنواز فوتبال این باشگاه، استفاده از بازیکنان نوجوان و جوان یک ارزش در میان توپچی‌هاست. امسال ساکا، ریس نلسون، گندوزی، اسمیت‌رو، تیرنی و مارتینلی فرصت‌های زیادی برای حضور در ترکیب پیدا کردند.
 دورتموند را باید کارخانه پدیده‌سازی نامید. در 2 فصل اخیر ستاره‌هایی مثل یولین برانت، اشرف حکیمی، جیدن سانچو و... چشم‌های اهالی فوتبال را در جهان خیره کرده‌اند.
  گای هاورتز، بازیکن لورکوزن مورد توجه رئال و بارساست؛ کاماوینگا، هافبک رن که مورد توجه من‌یونایتد و رئال قرار گرفته، ساندرو تونالی، بازیکن 19ساله برشا که در تابستان عضو تیم ملی ایتالیا در یورو خواهد بود و چندین و چند ستاره جوان دیگر که محصول سال2019بودند و در 2020سود می‌دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید