• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 9 دی 1398
کد مطلب : 91601
+
-

خبرها/شهر

تقدیم لایحه بودجه‌99 شهرداری در دی ماه

رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد که لایحه بودجه‌99 شهرداری با 10روز تأخیر و تا تاریخ 25دی‌ماه به شورا تقدیم می‌شود. به گزارش همشهری، محسن هاشمی در حاشیه جلسه شورای شهر و در جمع خبرنگاران در مورد زمان تقدیم لایحه بودجه به شورا، گفت: «به‌طور قانونی شهرداری تا 15دی‌ماه باید این لایحه را بدهد اما فکر می‌کنم که با یک هفته یا 10روز تأخیر نهایتا تا 25دی‌ماه لایحه بودجه‌99 را تقدیم شورای شهر تهران کند.» او درباره ارجاع لایحه اصلاح ساختار شهرداری به شورا، عنوان کرد: «این لایحه به شورا رسیده و با اینکه قرار بود تعداد معاونت‌ها از 9 به 6 برسد، اما حناچی عنوان کرد که بهتر است این کار به‌تدریج انجام شود و گویا قرار است تعداد معاونت‌ها از 9 به 7 معاونت برسد.» هاشمی درباره آلودگی هوا اضافه کرد: «قبل از آنکه هوای پایتخت به‌گونه‌ای آلوده شود که مدارس تعطیل شود، یک جلسه با جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در حاشیه جلسه هیأت دولت در مورد توسعه حمل‌ونقل کلانشهرها داشتیم. در این جلسه تصویب شد که دولت 6000میلیارد تومان در راستای خرید 3000اتوبوس داخلی به شهرداری‌ها کمک ‌کند که از این میان 1500اتوبوس متعلق به شهرداری تهران است. همچنین بازسازی یک‌هزار دستگاه اتوبوس نیز از طرق مختلف ازجمله تبصره 18‌ به تصویب رسید و دولت اعلام کرد که تا سقف 6000میلیارد تومان تامین اعتبار می‌کند و اگر هزینه‌ها افزایش یافت، باید خود شهرداری‌ها این هزینه‌ها را بدهند.» او با بیان اینکه در حوزه تامین واگن مترو نیز دولت می‌بایست 630واگن را تامین کند که اقدامات اولیه توسط بانک مرکزی انجام شده است، تأکید کرد: «هم‌اکنون توپ خرید اتوبوس و واگن مترو در زمین شهرداری است و باید به‌طور جدی پیگیری کند. شهرداری 2سال فرصت دارد که تأمین1500دستگاه اتوبوس نو، بازسازی یک‌هزار اتوبوس و خرید 630واگن را انجام دهد اما در کشور ناهماهنگی جدی بین دستگاه‌ها وجود دارد.» رئیس شواری شهر تهران با بیان اینکه قانونا همه کلانشهرها 45هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارند، گفت: «لازم است که دیوان محاسبات وارد شود و بگویند چرا حق حمل‌ونقل در قانون هدفمندی داده نشده ا‌ست.»

۸۰ درصد بودجه شهرداری‌ها از تخلفات ساختمانی تامین می‌شود
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: درحالی‌که ۸۰ درصد بودجه شهرداری‌ها از محل تخلفات ساختمانی تامین می‌شود می‌بایست راهکاری به‌منظور جلب حضور و مشارکت مردم در این حوزه پیدا کرد.
محمدرضا حیدری، در نشستی پیش‌ از برگزاری «همایش اخلاق و فرهنگ شهرنشینی» در مشهد، افزود: اگر این بودجه تامین نشود پیش‌بینی می‌شود سال ۱۳۹۹ به‌دلیل کمبود هزینه در تامین خدمات شهری، سال بحران جدی برای شهرها باشد.
او همچنین بر اجرای «منشور حقوق و مسئولیت‌های شهرنشینی» تأکید و بیان کرد: افزون بر یک‌میلیون نفر در حاشیه شهر مشهد زندگی می‌کنند و به‌طور همزمان مدیریت شهری قربانی نظام برنامه‌ریزی شهری و کمبود منابع مالی است.
رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: شهرداری نمی‌تواند خدمات خود را کاهش دهد زیرا خدمات شهری شامل جمع‌آوری زباله، حمل‌ونقل روزانه مردم و امور آرامستان‌ها تعطیل‌ بردار نیستند. باید مشارکت مردمی وجود داشته باشد ولی مردم از مشارکت شهری گریزان هستند و نوعی بی‌اعتمادی در این موضوع وجود دارد.

واگذاری پل‌های مکانیزه عابر پیاده به معاونت حمل‌ونقل
معاون خدمات شهری شهرداری تهران از واگذاری پل‌های مکانیزه عابر پیاده به معاونت حمل‌ونقل و ترافیک خبر داد.
به گزارش فارس، مجتبی یزدانی در جلسه شورای معاونان خدمات شهری مناطق 22گانه شهر تهران، پس از ارائه گزارش‌هایی درباره آمار پیام‌های شهروندان در سامانه137 در موضوعات مختلف حوزه خدمات شهری گفت: تمام پیام‌های درخواستی شهروندان در سامانه137 در موضوعات مختلف حوزه خدمات شهری باید به شکل ویژه و با دقت بررسی و  مشکلات در اسرع وقت رفع شود.
او با اشاره به هرس بموقع درختان گفت: تمامی مناطق 22گانه باید چوب و سرشاخه جمع‌آوری شده در منطقه خود را به 5منطقه تعیین شده از سوی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران (1، 4، 15، 18، 22) ارسال کنند. همچنین تمامی چوب و سرشاخه‌های جمع‌آوری شده مناطق در مکان تعیین‌شده‌ای در منطقه18 به بیوکمپوست تبدیل می‌شود.
یزدانی پس از ارائه گزارشی درخصوص تولید کود کمپوست آلی گرانوله غنی شده در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه و نیز فرایند تولید کود کمپوست از پسماندهای شهری گفت: تمام مناطق 22گانه باید از کود تولیدی در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه برای فضای سبز خود استفاده کنند. همچنین کود کمپوست تولیدی در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه قابلیت ارسال به شهرها و باغ‌های کشاورزی همجوار اطراف تهران را دارد.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران پس از ارائه گزارشی از پراکندگی سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر تهران و الزام جانمایی و ساخت سرویس‌های بهداشتی در نقاط تعیین شده پس از نیازسنجی‌های لازم در راستای تامین سرانه‌های استاندارد تعریف شده در سطح شهر تهران برای استفاده عموم شهروندان گفت: سرویس‌های بهداشتی در سطح مناطق باید در نقاط کارشناسی شده و در راستای تامین سرانه آن منطقه و الزاما خارج از بوستان‌ها جانمایی و راه‌اندازی شود. ضمنا تمامی مناطق 22گانه درخصوص ایجاد سرویس‌های بهداشتی و تامین سرانه استاندارد در این خصوص ارزیابی خواهند شد. وی در ادامه افزود: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته انشاءالله طی 2سال آتی بیش از 600چشمه سرویس بهداشتی در مناطق مختلف شهر تهران و در محل‌های پرتردد شناسایی شده که توسط کارشناسان و مشاورین طراحی و جانمایی شده است، ساخته خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید