• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 9 دی 1398
کد مطلب : 91558
+
-

هکر 14ساله، 500 کارت‌بانک را خالی کرد


پسر 14ساله با راه‌اندازی صفحه‌های مجازی جعلی، دام گسترده‌ای برای شهروندان پهن کرده بود؛ طوری که توانست اطلاعات بانکی 500نفر را به‌دست آورد و به‌حساب آنها دستبرد بزند.
به گزارش همشهری، از چندی قبل با مراجعه تعدادی از شهروندان ایلامی به پلیس فتا و شکایت درخصوص دستبرد به‌حساب بانکی‌شان، تحقیقات در این‌باره آغاز شد. شواهد نشان می‌داد که افراد زیادی با این ترفند به دام افتاده‌اند. بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که آنها وارد صفحه‌های جعلی شده‌اند و هنگام خرید اینترنتی اطلاعات بانکی‌شان لو رفته و به این ترتیب به‌حساب بانکی‌شان دستبرد زده شده است. وقتی تحقیقات در این‌باره ادامه یافت مأموران به شواهد تازه‌تری دست یافتند. شواهدی که نشان می‌داد در پشت پرده این سرقت‌های اینترنتی پسری 14ساله قرار دارد. از این رو او دستگیر و تحقیقات از وی آغاز شد. سرهنگ علی جمالی، رئیس پلیس فتای استان ایلام در این‌باره گفت: با انجام تحقیقات از متهم مشخص شد که او با راه‌اندازی صفحه‌های جعلی بانکی، اطلاعات کارت بانکی مالباختگان را به‌دست آورده و در فرصت مناسب حساب‌ها‌شان را خالی کرده یا این اطلاعات را در اختیار افراد دیگری قرار داده است. متهم اعتراف کرد تاکنون با این شیوه به‌حساب بانکی بیش از 500نفر دستبرد زده است.
سرهنگ جمالی در ادامه گفت: لازم است، همه افراد در حفظ کارت و اطلاعات حساب بانکی خود مانند شماره کارت، رمز اول و دوم و... دقت داشته باشند و این اطلاعات ارزشمند را در اختیار دیگران قرار ندهند. هنگام خریدهای اینترنتی از درگاه‌های بانکی معتبر خریداری کنند. والدین نیز با نظارت مداوم بر فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید