• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 8 دی 1398
کد مطلب : 91533
+
-

خسارات چند میلیارد دلاری ناشی از تغییرات اقلیمی در سال 2019

نتایج یک مطالعه نشان داد تغییرات اقلیمی عامل بروز ۱۵بلای طبیعی در سال ۲۰۱۹ میلادی بود که هر یک از آنها به تنهایی یک میلیارد دلار خسارت برجای گذاشت.
مؤسسه خیریه «Christian Aid» در انگلیس در گزارشی اعلام کرد: در سال‌جاری میلادی حداقل ۱۵حادثه طبیعی مرتبط با تغییرات اقلیمی رخ داد که طبق محاسبات، هر یک از این حوادث بیش از یک میلیارد دلار خسارت برجای گذاشته و خسارت‌های برجای‌مانده از 7مورد از بلایا حتی به بیش از ۱۰میلیارد دلار نیز رسیده است.
براساس این گزارش که در ایسنا منتشر شده است، ۲۰۱۹ دومین سال گرم ثبت‌شده در تاریخ بوده و هر یک از بلایای گزارش شده با تغییرات اقلیمی مرتبط بوده‌اند. در سال ۲۰۱۹ بخش‌های مختلفی از جهان حوادث آب‌وهوایی ناشی از تغییرات اقلیمی را تجربه کردند. وقوع سیلاب، توفان و حریق از جنوب آفریقا تا آمریکای شمالی و از استرالیا تا آسیا و اروپا دردسرساز بود.
براساس گزارش مؤسسه خیریه Christian Aid وقوع این بلایا 
میلیون‌ها نفر را آواره کرده و مرگ‌ومیرهای گسترده‌ای را به‌دنبال داشته است و 7مورد از این حوادث ازجمله سیلاب در شمال هند، توفان لکیما در چین، توفان دوریان در آمریکا، سیل در چین، سیل در جنوب آمریکا، توفان هاگیبیس در ژاپن و آتش‌سوزی جنگلی در کالیفرنیا، دست‌کم ۱۰میلیارد دلار خسارت برجای گذاشته‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید